Detail předmětu
Kultura projevu a tvorba textů
FEKT-XKPTAk. rok: 2017/2018
Kurz nabízí teoretické seznámení se zásadami efektivní společenské komunikace a prezentace, zájemcům z řad studentů poskytne i praktické informace z oblasti tvorby učebních textů.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Literatura
Pease, L.: Řeč těla. Praha , Portál 2005.
Khelerová V.: Komunikační dovednosti manažera. Praha, Grada 1995.
Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Praha, Portál 2000.
Morris, D.: Body Talk., Praha, Ivo Železný 1999.
Novák, T., Capponi, V.: Asertivně do života. Praha, Grada Publishing, 2004.
Wieke, T.: Rétorika v praxi, Praha REBO Productions, 2005.
Špačková, A.: Moderní rétorika. Praha, Grada Publishing, 2003.
Praško, J., Prašková, H.: Asertiviotu proti stresu. Praha, Grada Publishing, 1996.
Hierhold, E.: Rétorika a prezentace. Praha, Grada Publishing, 2005.
Guth-Jarkovský, J.: Společenský katechismus. Praha, Československý spisovatel 1992.
Machálek, J.: Společenské chování. Petrklíč, Praha 2000.
Sampsonová, E.: Jak si vytvořit působivý image. Managment Press, Praha 1996.
Smejkal, V.: Lexikon společenského chování pro úspěšné managery a podnikatele. Praha, Grada Publishing 1993, 2002.
Spillaneová, M.: Image muže. Praha, Ikar 1995.
Capponi, V., Novák, T.:Sám sobě mluvčím – Jak prezentovat sám sebe. Praha, Grada Publishing 1994.
Cmíralová, J.: Učte se mluvit. Brno, naklaDATELství 1992.
Dohalská, M. a kol.: Mluvím, mluvíš, mluvíme – kapitoly z moderní rétoriky. Praha, Horizont 1985.
Kohout, J.: Rétorika – Umění mluvit a jednat s lidmi. Praha, Management Press 1995.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Jazyk výuky
Osnovy výuky
2.Komunikační modely
3.Složky komunikace
4.Řešení typových pedagogických situací
5.Model asertivních dovedností
6.Vyrovnání se s kritikou a asertivní výchovné působení
7.Základy verbálního projevu s psychologického hlediska
8.Význam hlasu a sluchu v rétorice
9.Osobnost řečníka
10.Příprava přednášky, diskusního příspěvku, referátu, koreferátu
11.Text jako složka pedagogické komunikace
12.Teoretické problémy srozumitelného textu
13.Strategie utváření srozumitelného textu
Cíl
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program AJEI-H bakalářský
obor H-AEI , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program AUDIO-J bakalářský
obor J-AUD , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program BTBIO-A bakalářský
obor A-BTB , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program EEKR-B bakalářský
obor B-AMT , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-EST , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-MET , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-TLI , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný - Program AJEI-H bakalářský
obor H-AEI , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program AUDIO-J bakalářský
obor J-AUD , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program BTBIO-A bakalářský
obor A-BTB , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program EEKR-B bakalářský
obor B-AMT , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-EST , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-MET , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor B-TLI , 3. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný - Program BTBIO-F magisterský navazující
obor F-BTB , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program EEKR-M1 magisterský navazující
obor M1-BEI , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-EEN , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-EST , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-EVM , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-KAM , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-MEL , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-SVE , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-TIT , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný - Program IBEP-V magisterský navazující
obor V-IBP , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program BTBIO-F magisterský navazující
obor F-BTB , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program EEKR-M1 magisterský navazující
obor M1-BEI , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-EEN , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-EST , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-EVM , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-KAM , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-MEL , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-SVE , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
obor M1-TIT , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný - Program IBEP-V magisterský navazující
obor V-IBP , 2. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný
- Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1. ročník, zimní semestr, 5 kreditů, volitelný všeobecný