Detail předmětu

E-commerce

FP-ECAk. rok: 2023/2024

Předmět je zaměřen do oblasti elektronického obchodování v podmínkách globální informační společnosti se zaměřením na jeho praktickou realizaci. Základní teoretické koncepty jsou následně využity pro praktické řešení semestrálního projektu vybudování elektronického obchodu na zvolené platformě. 

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Nabízen zahradničním studentům

Všech fakult

Vstupní znalosti

Základní kompetence v oblasti používání informačních a komunikačních technologií (teoreticky i prakticky). Základní znalosti z oblasti ekonomie, managementu a marketingu jsou výhodou.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení předmětu se skládá ze dvou částí – zpracování Semestrálního projektu zaměřeného na vytvoření konkrétního elektronického obchodu a jeho následné obhajoby.

Hodnocení odpovídá bodové klasifikaci dle ECTS přičemž maximum bodů - 100 je rozděleno mezi dílčí části následovně:

  • Semestrální projekt: 60 bodů;
  • Obhajoba projektu: 40 bodů.

V případě nedostatečného množství bodů či potřebě lepšího hodnocení je možné ústní přezkoušení.

Účast ve výuce je povinná v předem definovaných termínech (zpřesněno v rámci e-learningu) souvisejících s kontrolou zpracování semestrálního projektu a plnění dílčích úkolů. Náhrada je možná pouze po domluvě s vyučujícím.

Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studijním plánem:
Podmínky klasifikovaného zápočtu: Vypracování projektu dle zadání a jeho odevzdání s předepsanou dokumentací dle pokynů v e-learningu a jeho následná obhajoba s případným ústním přezkoušením.

Učební cíle

Hlavním cílem předmětu je, aby si studenti osvojili základní teoretické a především praktické znalosti nutné pro návrh, implementaci a následné řízení elektronického obchodování v podmínkách globální informační společnosti.
Studenti získají především znalosti systému a modelů elektronického obchodování, jakož i manažerských přístupů k jejich řízení, doplněné o dovednosti v oblasti návrhu, realizace a implementace elektronického obchodu s využitím prostředků ICT. Tyto dovednosti jsou podpořeny praktickou realizací elektronického obchodu s využitím dostupných platforem (Prestashop).

Studijní opory

Studijní opory předmětu jsou koncentrovány v e-learningu předmětu. 

Základní literatura

LAUDON, K. C. and C. G. TRAVER. E-commerce 2017: Business, Technology, Society. 13th ed. Boston: Pearson, 2017. 912 p. ISBN 978-0-13-460156-4.
CASTANO, A. P. PrestaShop Recipes: A Problem-Solution Approach. 1st ed. Havana: Apress, 2017. 218 p. ISBN 978-1-4842-2573-8.
CHAFFEY, D. Digital Business & E-Commerce Management. 6th ed. Strategy Implementation & Practice. 3rd ed. Trans-Atlantic Publications, 2014. ISBN 978-0273786542.

Doporučená literatura

ALHLOU, F. A. SHIRAZ and E. FETTMAN. Google Analytics Breakthrough: From Zero to Business Impact. 1st ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2016. 677 p. ISBN 978-1-119-14401-4.
CAMERON, D. HTML5, JavaScript, and JQuery : 24-Hour Trainer. Indianapolis: Wiley, 2015. 385 p. ISBN 978-1-119-00116-4.
SCHAFER, S. M. Html, Xhtml, and CSS Bible. 5th ed. Indianapolis: Wiley, 2010. 795 p. ISBN 978-0-470-52396-4.
SUEHRING, S. & J. VALADE. PHP, MySQL, JavaScript & HTML5 All-in-one for Dummies. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2013. 724 p. ISBN 978-1-118-21370-4.

eLearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-Z bakalářský

    obor BAK-Z , 1. ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program BIT bakalářský, 2. ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program IT-BC-3 bakalářský

    obor BIT , 2. ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program BIT bakalářský, 2. ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program BAK-MIn bakalářský, 2. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

01. GLOBÁLNÍ INFORMAČNÍ SPOLEČNOST
02.-03. ELEKTRONICKÉ PODNIKÁNÍ A OBCHOD (MODELY A KONCEPTY)
04.-05. TECHNOLOGIE A INFRASTRUKTURA ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
06.-07. VÝVOJE A IMPLEMENTACE ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
08.-09. BEZPEČNOST ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
10.-11. PROPAGACE A MARKETING ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
12.-13. ETICKÉ, SOCIÁLNÍ A POLITICKÉ ASPEKTY ELEKTRONICKÉHO OBCHODU

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Cvičení se zaměřují na rozvoj kompetencí pro realizaci elektronického obchodu s praktickým výstupem v podobě zpracování semestrálního projektu zaměřeného na vybudování konkrétního elektronického obchodu.

eLearning