Detail předmětu

Angličtina pro obchodní praxi 1

FP-AOP1Ak. rok: 2025/2026

Kurz navazuje na povinný předmět Business English absolvovaný v prvním ročníku studia. Rozvíjí jak obecné jazykové dovednosti, tak specifické rysy obchodní komunikace na úrovni B2. Poskytuje studentům odbornou slovní zásobu a profesní komunikační dovednosti nezbytné pro úspěšné působení v pracovním prostředí.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Kurz je určen studentům na úrovni B1 (středně pokročilí), kteří absolvovali předmět Business English v prvním ročníku studia. Protože se zaměřuje především na slovní zásobu a komunikační dovednosti, předpokládá se solidní znalost obecné angličtiny.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení

  • Účast na výuce (minimálně 75 % účasti je vyžadováno): 35 bodů
  • Domácí úkoly: 20 bodů
  • Závěrečný test: 45 bodů

Pro úspěšné absolvování kurzu je vyžadováno minimálně 70 bodů.

Zkouška (závěrečný test)

  • Studenti si připraví krátkou prezentaci (3–4 minuty) na jedno z témat kurzu (např. „Mezinárodní marketingová strategie naší společnosti“ nebo „Styl řízení a motivace“).
  • Následuje krátká část otázek a odpovědí s vyučujícím (simulace porady).

Docházka je pravidelně kontrolována. Absence může být v odůvodněných případech po dohodě s vyučujícím nahrazena.

Poznámka k plagiátorství: Veškeré odevzdané práce musí být výsledkem samostatné činnosti studenta. Texty generované umělou inteligencí (např. nástroji typu ChatGPT či podobnými systémy) nejsou považovány za původní studentskou práci a nebudou akceptovány.

Učební cíle

Cílem kurzu je dále rozvíjet jazykové kompetence studentů v oblasti profesní komunikace prostřednictvím čtyř základních jazykových dovedností a poskytnout jim vybrané struktury obchodní angličtiny.

Základní literatura

MacKenzie, Ian. English for Business Studies: A Course for Business Studies and Economics Students. 3rd ed., Cambridge University Press, 2010. (EN)

Doporučená literatura

Moore, Julie. Oxford Academic Vocabulary Practice: Upper-Intermediate B2–C1. Oxford University Press, 2013. (EN)
Strutt, Peter. Market Leader: Business Grammar and Usage. Pearson Education, 2010. (EN)
Tomalin, Barry. Key Business Skills. Collins, 2013. (EN)

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-EP bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program BAK-MIn bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program BAK-PM bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný
  • Program BAK-UAD bakalářský 2 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Elearning