diplomová práce

Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla

Text práce 3.5 MB Příloha 7.79 MB

Autor práce: Ing. Barbora Kejíková

Ak. rok: 2015/2016

Vedoucí: Ing. Albert Bradáč, Ph.D.

Oponent: Ing. Zdeněk Kaluža

Abstrakt:

Práce je věnována pneumatikám osobních automobilů. Teoretická část zahrnuje popis výroby, konstrukce a parametrů pneumatik. Praktická část je tvořena experimentálním měřením, jehož cílem je zjistit vliv hloubky dezénu na brzdné zpomalení vozidla. Nejprve se zaměřuje na přípravu podmínek měření, s následným zpracováním a vyhodnocením získaných dat.

Klíčová slova:

Pneumatika, gumárenská směs, hloubka dezénu, brzdná dráha, brzdné zpomalení.

Termín obhajoby

17.06.2016

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaAznamka

Klasifikace

A

Průběh obhajoby

Diplomantka seznámila státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací na téma Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla. Závěrečnou práci obhajovala jasně a srozumitelně. Z jejího přednesu bylo patrné, že k řešeným problémům přistupovala dobře. Na otázky komise odpověděla velmi dobře. K otázkám oponenta i vedoucího závěrečné práce uvedla dostačující odpovědi. zkušební komice závěrem konstatovala, že diolomantka závěrečnou práci obhájila.

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Studijní program

Soudní inženýrství (MSoI)

Studijní obor

Expertní inženýrství v dopravě (EID)

Složení komise

doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D., dr. h. c. (předseda)
Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda)
Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen)
Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)

Posudek vedoucího
Ing. Albert Bradáč, Ph.D.

Předložená diplomová práce je zpracována v intentcích zadání, studentka prokázala schopnost vyřešit zadaný problém, zpracování práce opakovaně konzultovala a závěry byly kladně přijaty při prezentaci zaměstnancům společnosti Česká pojišťovna a.s., která zadání tohoto tématu iniciovala.
Kritérium hodnocení Slovní hodnocení Známka
Splnění cíle a rozsahu zadání Studentka splnila cíle, nastíněné v zadání práce. A
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem V teoretické části studentka poměrně vyčerpávajícím způsobem popsala konstrukci různých druhů pneumatik a vliv jejich konstrukce na bezpečnost provozu vozidla. Samostatnou kapitolu pak věnovala nejnovějším trendům v konstrukci pneumatik. A
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody Diplomantka samostatně naplánovala a zrealizovala série jízdních zkoušek s různými pneumatikami a výsledky vyhodnotila pomocí vhodných statistických metod. A
Odborná úroveň diplomové práce Práce je na velmi dobré odborné úrovni. A
Přínos pro praktické i teoretické využití Potenciál praktického využití je v práci zřejmý. A
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 V seznamu použitých zdrojů lze nalézt 30 pramenů, vytknout lze snad jen nedostatek zahraničních publikací. B
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň Po stránce formální, jazykové i grafické nelze práci prakticky nic vytknout. A

Známka navržená vedoucím: A

Posudek oponenta
Ing. Zdeněk Kaluža

Přínos diplomové práce vidím v zrychlení prvotního rozhodnutí, zda se podrobně zabývat vlivem hloubky dezénu na dopravní nehodu a tím eliminovat zdlouhavé vypracovávání expertíz i u případů kdy to není nutné.
Kritérium hodnocení Slovní hodnocení Známka
Úplnost vypracování Diplomová práce je celkově zaměřená na pneumatiky osobních vozidel, osobně bych však uvítal aspoň v teoretické části informace o ostatních druzích pneumatik. Dále rozdělení pneumatik pouze na letní, zimní a celoroční, je celkem hodně všeobecné určitě se dalo udělat podrobnější dělení. C
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce Zvolený přístup praktického měření a následné jednoduše pochopitelného shrnutí je velmi vhodný. Měření na zimních pneumatikách mohl být rozpracováno i na jiné výšce sněhu, ale vzhledem ke klimatickým podmínkám se to dá pochopit. B
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody Bez připomínky. A
Obtížnost a správnost řešení Mohlo se zvolit více rozdílných podmínek u praktického měření zejména u zimních pneumatik. B
Přínos pro praktické i teoretické využití Na základě výsledků pokusů se dá při prvotním rozhodnutí s přijatelnou chybou rozhodnout, zda se dále zabývat vlivem hloubky dezénu na dopravní nehodu. Což jednoznačně napomůže při praktickém rozhodování. A
Odborná jazyková úroveň Bez připomínky. A
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky Bez připomínky. A

Známka navržená oponentem: B

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová