Master's Thesis

Influence of tread grooves depth on achievable vehicle deceleration

Final Thesis 3.5 MB Appendix 7.79 MB

Author of thesis: Ing. Barbora Kejíková

Acad. year: 2015/2016

Supervisor: Ing. Albert Bradáč, Ph.D.

Reviewer: Ing. Zdeněk Kaluža

Abstract:

This thesis is devoted on passenger car tyres. Theoretical part covers description of production, construction and tyre parameters. Practical part is comprised experimental measurement of influence of tread grooves depth on achievable vehicle deceleration. First, it  is focused on preparation conditions of measurement, with subsequent processing and evaluation of the data obtained.

Keywords:

Tyre, rubber compounds, tread grooves depth, braking distance, braking deceleration.

Date of defence

17.06.2016

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaAznamka

Grading

A

Process of defence

Diplomantka seznámila státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací na téma Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla. Závěrečnou práci obhajovala jasně a srozumitelně. Z jejího přednesu bylo patrné, že k řešeným problémům přistupovala dobře. Na otázky komise odpověděla velmi dobře. K otázkám oponenta i vedoucího závěrečné práce uvedla dostačující odpovědi. zkušební komice závěrem konstatovala, že diolomantka závěrečnou práci obhájila.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Study programme

Forensic Engineering (MFE)

Field of study

Expert Engineering in Transport (EID)

Composition of Committee

doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D., dr. h. c. (předseda)
Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda)
Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen)
Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
Ing. Albert Bradáč, Ph.D.

Předložená diplomová práce je zpracována v intentcích zadání, studentka prokázala schopnost vyřešit zadaný problém, zpracování práce opakovaně konzultovala a závěry byly kladně přijaty při prezentaci zaměstnancům společnosti Česká pojišťovna a.s., která zadání tohoto tématu iniciovala.
Evaluation criteria Verbal classification Grade
Splnění cíle a rozsahu zadání Studentka splnila cíle, nastíněné v zadání práce. A
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem V teoretické části studentka poměrně vyčerpávajícím způsobem popsala konstrukci různých druhů pneumatik a vliv jejich konstrukce na bezpečnost provozu vozidla. Samostatnou kapitolu pak věnovala nejnovějším trendům v konstrukci pneumatik. A
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody Diplomantka samostatně naplánovala a zrealizovala série jízdních zkoušek s různými pneumatikami a výsledky vyhodnotila pomocí vhodných statistických metod. A
Odborná úroveň diplomové práce Práce je na velmi dobré odborné úrovni. A
Přínos pro praktické i teoretické využití Potenciál praktického využití je v práci zřejmý. A
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 V seznamu použitých zdrojů lze nalézt 30 pramenů, vytknout lze snad jen nedostatek zahraničních publikací. B
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň Po stránce formální, jazykové i grafické nelze práci prakticky nic vytknout. A

Grade proposed by supervisor: A

Reviewer’s report
Ing. Zdeněk Kaluža

Přínos diplomové práce vidím v zrychlení prvotního rozhodnutí, zda se podrobně zabývat vlivem hloubky dezénu na dopravní nehodu a tím eliminovat zdlouhavé vypracovávání expertíz i u případů kdy to není nutné.
Evaluation criteria Verbal classification Grade
Úplnost vypracování Diplomová práce je celkově zaměřená na pneumatiky osobních vozidel, osobně bych však uvítal aspoň v teoretické části informace o ostatních druzích pneumatik. Dále rozdělení pneumatik pouze na letní, zimní a celoroční, je celkem hodně všeobecné určitě se dalo udělat podrobnější dělení. C
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce Zvolený přístup praktického měření a následné jednoduše pochopitelného shrnutí je velmi vhodný. Měření na zimních pneumatikách mohl být rozpracováno i na jiné výšce sněhu, ale vzhledem ke klimatickým podmínkám se to dá pochopit. B
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody Bez připomínky. A
Obtížnost a správnost řešení Mohlo se zvolit více rozdílných podmínek u praktického měření zejména u zimních pneumatik. B
Přínos pro praktické i teoretické využití Na základě výsledků pokusů se dá při prvotním rozhodnutí s přijatelnou chybou rozhodnout, zda se dále zabývat vlivem hloubky dezénu na dopravní nehodu. Což jednoznačně napomůže při praktickém rozhodování. A
Odborná jazyková úroveň Bez připomínky. A
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky Bez připomínky. A

Grade proposed by reviewer: B

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová