bakalářská práce

Studie křížení VRT s konvenční tratí u Vranovic

Text práce 1.62 MB Příloha 3.8 MB

Autor práce: Bc. Roman Drcmánek

Ak. rok: 2023/2024

Vedoucí: Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Oponent: Ing. Ľubomír Beňák

Abstrakt:

Cílem práce bylo navrhnout křížení VRT Jižní Morava s konvenční tratí železniční vlečky Pohořelice – Vranovice. Dále vymodelovat křížení ve 3D, který bude sloužit jako příprava pro BIM. Začátek úseku řešené vlečky se nachází na okraji obce Vranovice a konec úseku u obce Přibice. Řešení je navrženo ve 2 variantách, které byly následně porovnány i s možností úplného zrušení provozu na železniční vlečce.

Klíčová slova:

Studie, VRT, železniční vlečka, křížení, porovnání

Termín obhajoby

11.06.2024

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaAznamka

Klasifikace

A

Průběh obhajoby

Student prezentoval svoji bakalářskou práci Studie křížení VRT s konvenční tratí u Vranovic, prezentoval jednotlivé varianty A, B, C, popsal jejich specifika a také omezení, která musel vzít v úvahu při jejich řešení. Oponent položil otázku: Jaký je minimální výškový rozdíl nivelet při křížení VRT a pod ní neelektrizovaných tratí? Student odpověděl, že podjezdná výška je stanovena na 4,85 m, výškový rozdíl nivelet je 9,00 m, po zpracování konstrukce mostu je ještě možné rozdíl nivelet upravit. Dále: Jaké jsou technické možnosti vedoucí ke snížení náročnosti zářezových zemních prací při zahlubování tratě? Student na oponentův dotaz odpověděl, že okrajovou podmínkou nebyla redukce množství zemních prací, možností redukce je například příkopová zídka, kamenný násyp, zárubní zdi, případně jejich kombinace. Dále: Jaký je důvod použití tak malých poloměrů olouků navazujících na dlouhé přímé úseky? Aby mohlo být křížení co nejkratší a šlo i o zachování polních cest. Pan profesor Smutný otevřel diskuzi na téma práce v 3D modelu a student odpověděl jak postupoval při jeho tvorbě. Pan předseda doc. Ing. Martin Lidmila Ph.D. se ptal na sejmnutí ornice v tloušťce 350 mm a student odpověděl, že šlo o odhad i s ohledem na oblast, kde se stavba nachází. Pan ing. Pokorný se ptal na zahlubování, student odpověděl, že vzal v potaz zajištění svahu.

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Ústav železničních konstrukcí a staveb

Studijní program

Stavební inženýrství (BPC-SI)

Specializace

Konstrukce a dopravní stavby (K)

Složení komise

doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. (předseda)
Ing. Erik Dušek (člen)
Ing. Ondřej Pokorný (člen)
prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (místopředseda)
Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen)
Ing. Petr Kubrt (člen)

Posudek vedoucího
Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Známka navržená vedoucím: B

Soubor vložený vedoucím Velikost
Hodnocení vedoucího práce [.pdf] 164,90 kB

Posudek oponenta
Ing. Ľubomír Beňák

Známka navržená oponentem: C

Soubor vložený oponentem Velikost
Posudek oponenta [.pdf] 223,00 kB

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová