Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Bachelor's Thesis
Author of thesis: Bc. Roman Drcmánek
Acad. year: 2023/2024
Supervisor: Ing. Richard Svoboda, Ph.D.
Reviewer: Ing. Ľubomír Beňák
The aim of the work was to design a crossing of the VRT South Moravia with the conventional line of the railway siding Pohořelice - Vranovice. Furthermore, to model the crossing in 3D, which serves as a preparation for BIM. The beginning of the section of the designed siding is located on the outskirts of the village of Vranovice and the end of the section near the village of Přibice. The solution is proposed in 2 variants, which were then compared with the possibility of complete cancellation of the railway siding.
Documentation, HST, railway siding, crossing, comparison
Date of defence
11.06.2024
Result of the defence
Defended (thesis was successfully defended)
Grading
A
Process of defence
Student prezentoval svoji bakalářskou práci Studie křížení VRT s konvenční tratí u Vranovic, prezentoval jednotlivé varianty A, B, C, popsal jejich specifika a také omezení, která musel vzít v úvahu při jejich řešení. Oponent položil otázku: Jaký je minimální výškový rozdíl nivelet při křížení VRT a pod ní neelektrizovaných tratí? Student odpověděl, že podjezdná výška je stanovena na 4,85 m, výškový rozdíl nivelet je 9,00 m, po zpracování konstrukce mostu je ještě možné rozdíl nivelet upravit. Dále: Jaké jsou technické možnosti vedoucí ke snížení náročnosti zářezových zemních prací při zahlubování tratě? Student na oponentův dotaz odpověděl, že okrajovou podmínkou nebyla redukce množství zemních prací, možností redukce je například příkopová zídka, kamenný násyp, zárubní zdi, případně jejich kombinace. Dále: Jaký je důvod použití tak malých poloměrů olouků navazujících na dlouhé přímé úseky? Aby mohlo být křížení co nejkratší a šlo i o zachování polních cest. Pan profesor Smutný otevřel diskuzi na téma práce v 3D modelu a student odpověděl jak postupoval při jeho tvorbě. Pan předseda doc. Ing. Martin Lidmila Ph.D. se ptal na sejmnutí ornice v tloušťce 350 mm a student odpověděl, že šlo o odhad i s ohledem na oblast, kde se stavba nachází. Pan ing. Pokorný se ptal na zahlubování, student odpověděl, že vzal v potaz zajištění svahu.
Language of thesis
Czech
Faculty
Fakulta stavební
Department
Institute of Railway Structures and Constructions
Study programme
Civil Engineering (BPC-SI)
Specialization
Structural and Transport Engineering (K)
Composition of Committee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. (předseda) Ing. Erik Dušek (člen) Ing. Ondřej Pokorný (člen) prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (místopředseda) Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen) Ing. Petr Kubrt (člen)
Supervisor’s reportIng. Richard Svoboda, Ph.D.
Grade proposed by supervisor: B
Reviewer’s reportIng. Ľubomír Beňák
Grade proposed by reviewer: C
Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová