Bachelor's Thesis

Study of Fly-over Crossing High Speed Track with Conventional Line Near Vranovice

Final Thesis 1.62 MB Appendix 3.8 MB

Author of thesis: Bc. Roman Drcmánek

Acad. year: 2023/2024

Supervisor: Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Reviewer: Ing. Ľubomír Beňák

Abstract:

The aim of the work was to design a crossing of the VRT South Moravia with the conventional line of the railway siding Pohořelice - Vranovice. Furthermore, to model the crossing in 3D, which serves as a preparation for BIM. The beginning of the section of the designed siding is located on the outskirts of the village of Vranovice and the end of the section near the village of Přibice. The solution is proposed in 2 variants, which were then compared with the possibility of complete cancellation of the railway siding.

Keywords:

Documentation, HST, railway siding, crossing, comparison

Date of defence

11.06.2024

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaAznamka

Grading

A

Process of defence

Student prezentoval svoji bakalářskou práci Studie křížení VRT s konvenční tratí u Vranovic, prezentoval jednotlivé varianty A, B, C, popsal jejich specifika a také omezení, která musel vzít v úvahu při jejich řešení. Oponent položil otázku: Jaký je minimální výškový rozdíl nivelet při křížení VRT a pod ní neelektrizovaných tratí? Student odpověděl, že podjezdná výška je stanovena na 4,85 m, výškový rozdíl nivelet je 9,00 m, po zpracování konstrukce mostu je ještě možné rozdíl nivelet upravit. Dále: Jaké jsou technické možnosti vedoucí ke snížení náročnosti zářezových zemních prací při zahlubování tratě? Student na oponentův dotaz odpověděl, že okrajovou podmínkou nebyla redukce množství zemních prací, možností redukce je například příkopová zídka, kamenný násyp, zárubní zdi, případně jejich kombinace. Dále: Jaký je důvod použití tak malých poloměrů olouků navazujících na dlouhé přímé úseky? Aby mohlo být křížení co nejkratší a šlo i o zachování polních cest. Pan profesor Smutný otevřel diskuzi na téma práce v 3D modelu a student odpověděl jak postupoval při jeho tvorbě. Pan předseda doc. Ing. Martin Lidmila Ph.D. se ptal na sejmnutí ornice v tloušťce 350 mm a student odpověděl, že šlo o odhad i s ohledem na oblast, kde se stavba nachází. Pan ing. Pokorný se ptal na zahlubování, student odpověděl, že vzal v potaz zajištění svahu.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Institute of Railway Structures and Constructions

Study programme

Civil Engineering (BPC-SI)

Specialization

Structural and Transport Engineering (K)

Composition of Committee

doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. (předseda)
Ing. Erik Dušek (člen)
Ing. Ondřej Pokorný (člen)
prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (místopředseda)
Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen)
Ing. Petr Kubrt (člen)

Supervisor’s report
Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Grade proposed by supervisor: B

File inserted by supervisor Size
Hodnocení vedoucího práce [.pdf] 164,90 kB

Reviewer’s report
Ing. Ľubomír Beňák

Grade proposed by reviewer: C

File inserted by the reviewer Size
Posudek oponenta [.pdf] 223,00 kB

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová