Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
diplomová práce
Autor práce: Ing. Kristýna Gilligová
Ak. rok: 2023/2024
Vedoucí: Ing. Richard Svoboda, Ph.D.
Oponent: Ing. Lukáš Staněk
Diplomová práce se zabývá návrhem technologických postupů rekonstrukce tratě Odbočka Skály – Praha-Horní Počernice. Cílem práce je navrhnout variantní řešení technologických postupů. V rámci práce jsou zpracovány harmonogramy dvou variant lišících se v technologii odtěžení kolejového lože. Součástí práce je popis technologie výstavby a použitá mechanizace.
Technologie, realizace, mechanizace, železniční trať, rekonstrukce, železniční spodek, železniční svršek, harmonogramy
Termín obhajoby
30.01.2024
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
B
Průběh obhajoby
Studentka prezentovala svoji diplomovou práci "Technologie rekonstrukce traťového úseku odbočka Skály - Praha-Horní Počernice". Na začátku své prezentace představila řešený úsek. Ukázala, kde zvolila demontážní plochu kolejového roštu, plochu pro uskladnění materiálu a recyklační základnu. Představila jednotlivé harnonogramy prací obou variant. Pracím a jejich technologiím se věnovala podrobně. Na závěr srovnala varianty z časového hlediska. Studentka reagovala postuplně na všechny otázky/připomínky oponenta. Kolik času zabere demontáž kolejových polí na demontážní základně v jednotlivých etapách a jaké vybavení je pro tuto činnost nezbytné? Studentka provedla názorný výpočet času a zmínila technologii. - Jaké přípravné práce je nezbytné provést před strojním čištěním kolejového lože? Studentka popsala všechny potřebné práce. - Jaký bude postup při zřizování bezstykové koleje? Studentka správně a podrobně popsala technologii zřizování bezstykové koleje. - Bylo by možné nasazení obnovovacího stroje? Případně za jakých podmínek? Nebylo by to možné z důvodu, že se nachází zlepšení zemina a ani by se nejednalo o ekonomické řešení. Odpověděla, kdy by šlo nasadit obnovovací stroje. - Jaký typ mechanizace by bylo možné použít při dodávce kameniva na stavbu po sousední provozované koleji? Studentka odpověděla, že není zavadena vlečka. Nutná výluka provozované koleje. Studentka při obhajobě zmínila, že vytěžený materiál se využije a že s tím počítala při návrhu mezideponie. Recyklační základna byla zvolena záměrně opodál kvůli praktickým důvodům. Studentka neanalyzovala u varianty B současný provoz po koleji. V rámci práce se neřešilo ekonomické porovnání. Kolejnice tam dostane na vozech a stáhnou se z vedlejší provozované koleje.
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta stavební
Ústav
Ústav železničních konstrukcí a staveb
Studijní program
Stavební inženýrství – konstrukce a dopravní stavby (NPC-SIK)
Složení komise
Ing. Tomáš Říha (člen) doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (místopředseda) Ing. Erik Dušek (člen) prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. (předseda) Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen) Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen) prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (člen) Ing. Jan Valehrach, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Pokorný (člen) Ing. Petr Kubrt (člen) Ing. Radim Wrana (člen) Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (člen)
Posudek vedoucíhoIng. Richard Svoboda, Ph.D.
Známka navržená vedoucím: B
Posudek oponentaIng. Lukáš Staněk
Známka navržená oponentem: A
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová