Master's Thesis

Technological Procedure of Works for Reconstruction Odbočka Skály - Praha-Horní Počernice Track Section

Final Thesis 2.69 MB Appendix 177.12 kB

Author of thesis: Ing. Kristýna Gilligová

Acad. year: 2023/2024

Supervisor: Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Reviewer: Ing. Lukáš Staněk

Abstract:

The master thesis deals with design of technological procedures for the
recontruction of the Odbočka Skály – Praha-Horní Počernice.
The aim of the work is to propose alternative solutions of technological
procedures. The work includes the development of schedules for two
variants differing in the technology of removing the ballast base. Part of the
thesis is a description of the construction technology and the mechanization
used.

Keywords:

Technology, implementation, mechanization, railway track, reconstruction,
railway substructure, railway superstructure, schedule

Date of defence

30.01.2024

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaBznamka

Grading

B

Process of defence

Studentka prezentovala svoji diplomovou práci "Technologie rekonstrukce traťového úseku odbočka Skály - Praha-Horní Počernice". Na začátku své prezentace představila řešený úsek. Ukázala, kde zvolila demontážní plochu kolejového roštu, plochu pro uskladnění materiálu a recyklační základnu. Představila jednotlivé harnonogramy prací obou variant. Pracím a jejich technologiím se věnovala podrobně. Na závěr srovnala varianty z časového hlediska. Studentka reagovala postuplně na všechny otázky/připomínky oponenta. Kolik času zabere demontáž kolejových polí na demontážní základně v jednotlivých etapách a jaké vybavení je pro tuto činnost nezbytné? Studentka provedla názorný výpočet času a zmínila technologii. - Jaké přípravné práce je nezbytné provést před strojním čištěním kolejového lože? Studentka popsala všechny potřebné práce. - Jaký bude postup při zřizování bezstykové koleje? Studentka správně a podrobně popsala technologii zřizování bezstykové koleje. - Bylo by možné nasazení obnovovacího stroje? Případně za jakých podmínek? Nebylo by to možné z důvodu, že se nachází zlepšení zemina a ani by se nejednalo o ekonomické řešení. Odpověděla, kdy by šlo nasadit obnovovací stroje. - Jaký typ mechanizace by bylo možné použít při dodávce kameniva na stavbu po sousední provozované koleji? Studentka odpověděla, že není zavadena vlečka. Nutná výluka provozované koleje. Studentka při obhajobě zmínila, že vytěžený materiál se využije a že s tím počítala při návrhu mezideponie. Recyklační základna byla zvolena záměrně opodál kvůli praktickým důvodům. Studentka neanalyzovala u varianty B současný provoz po koleji. V rámci práce se neřešilo ekonomické porovnání. Kolejnice tam dostane na vozech a stáhnou se z vedlejší provozované koleje.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Institute of Railway Structures and Constructions

Study programme

Civil Engineering – Structural and Transport Engineering (NPC-SIK)

Composition of Committee

Ing. Tomáš Říha (člen)
doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Erik Dušek (člen)
prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. (předseda)
Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen)
Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen)
prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (člen)
Ing. Jan Valehrach, Ph.D. (člen)
Ing. Ondřej Pokorný (člen)
Ing. Petr Kubrt (člen)
Ing. Radim Wrana (člen)
Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Grade proposed by supervisor: B

File inserted by supervisor Size
Hodnocení vedoucího práce [.pdf] 46,52 kB

Reviewer’s report
Ing. Lukáš Staněk

Grade proposed by reviewer: A

File inserted by the reviewer Size
Posudek oponenta [.pdf] 52,42 kB

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová