bakalářská práce

Studie prodloužení tramvajové trati do městské části Brno-Bosonoh

Text práce 3.03 MB Příloha 23.95 MB

Autor práce: Ing. Bettina Hozáková

Ak. rok: 2022/2023

Vedoucí: Ing. Jan Valehrach, Ph.D.

Oponent: Ing. Martin Kuchár

Abstrakt:

V štúdii sú spracované štyri varianty predĺženia električkovej trate Brno-Bosonohy, ktoré sú následne porovnané z hľadiska vplyvu na urbanizovanú mestskú štruktúru a možnosti jej adaptácie do uličných priestorov. Bakalárska práca analyzuje Územní plán města Brna a Územní studie Bosonohy, tieto dokumenty sú podkladom konceptu, ďalej definuje pojmy zásad návrhu električkovej trate a popisuje silné a slabé stránky vypracovaných variant. Súčasťou práce je taktiež návrh zastávok a slučky ako aj prípadného kruhového objazdu, cez ktorý vedie električková trať.

Klíčová slova:

Električková trať, štúdia električkovej trate, varianty, parametre koľají, územný plán, územná štúdia, zastávka, slučka, kruhový objazd.

Termín obhajoby

15.06.2023

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaBznamka

Klasifikace

B

Průběh obhajoby

Studentka Bettina Hozáková ve své prezentaci o bakalářské práci představila vybranou oblast územního plánu, kde byla prováděna studie prodloužení tramvajové trati do městské části. Studentka ve své praktické části bakalářské práce popsala 4 varinaty prodloužení tramvajové trati. Každou z těchto variant podrobně popsala azmínila dílčí výhody na nevýhody jednotlivých návrhů. V závěru provedla komplexní zhodnocení a představila i 3D model vybrané varianty, keterá se jeví, dle jejího názoru, jako nejvhodnější. Dále následovaly dotazy oponenta Ing. martina Kuchára: 1. Uvažovala jste využívání tramvajových zastávek i dalšími dopravními prostředky MHD při Vámi navržené délce nástupiště 40- 50 m? 2. Proč jste zvolila ukončení TT smyčkou? 3. Proč Vámi navržená vratná smyčka má užitn délky kolejí pro odstavení až pěri vozů, když uvažujete s vozovnou o cca 1 km dříve a případným dalším prodloužením TT? 4. Co Vás vedlo k vložení dvou protichůdných výškových oblouků TT v místě vjezdu do tunelu v km 0,200 000? Následovaly dotazy členů komise: Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - Musí být v celé délce smyšky dvě koleje? - V čem jsou limitní místa, která byla vyznačena, limitní? - Podrobněji vysvětlete, z jakého důvodu jste zvolila právě tuto variantu? doc. Ing. Zbyněk Zachoval, Ph.D. - Bylo provedeno ekonomické hodnocení jednotlivých variant? - Z jakého důvodu byly zvoleny právě 4 varianty? - Byly hodnoceny stávající sítě? Všechny položené dotazy byly bez váhání odpovězeny.

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Ústav železničních konstrukcí a staveb

Studijní program

Městské inženýrství (B-P-C-MI (N))

Studijní obor

Městské inženýrství (MI)

Složení komise

doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. (předseda)
doc. Ing. Zbyněk Zachoval, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Marie Rusinová, Ph.D. (člen)
Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen)
JUDr. Radka Nevědělová, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Eva Vítková, Ph.D. (člen)
Ing. Jakub Kotrla (člen)
Ing. Tereza Komárková, Ph.D. (člen)
Ing. Jan Tichý (člen)

Posudek vedoucího
Ing. Jan Valehrach, Ph.D.

Známka navržená vedoucím: B

Soubor vložený vedoucím Velikost
Hozáková vedoucí.pdf 148,18 kB

Posudek oponenta
Ing. Martin Kuchár

Známka navržená oponentem: B

Soubor vložený oponentem Velikost
Posudek oponenta.pdf 121,11 kB

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová