Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
bakalářská práce
Autor práce: Ing. Bettina Hozáková
Ak. rok: 2022/2023
Vedoucí: Ing. Jan Valehrach, Ph.D.
Oponent: Ing. Martin Kuchár
V štúdii sú spracované štyri varianty predĺženia električkovej trate Brno-Bosonohy, ktoré sú následne porovnané z hľadiska vplyvu na urbanizovanú mestskú štruktúru a možnosti jej adaptácie do uličných priestorov. Bakalárska práca analyzuje Územní plán města Brna a Územní studie Bosonohy, tieto dokumenty sú podkladom konceptu, ďalej definuje pojmy zásad návrhu električkovej trate a popisuje silné a slabé stránky vypracovaných variant. Súčasťou práce je taktiež návrh zastávok a slučky ako aj prípadného kruhového objazdu, cez ktorý vedie električková trať.
Električková trať, štúdia električkovej trate, varianty, parametre koľají, územný plán, územná štúdia, zastávka, slučka, kruhový objazd.
Termín obhajoby
15.06.2023
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
B
Průběh obhajoby
Studentka Bettina Hozáková ve své prezentaci o bakalářské práci představila vybranou oblast územního plánu, kde byla prováděna studie prodloužení tramvajové trati do městské části. Studentka ve své praktické části bakalářské práce popsala 4 varinaty prodloužení tramvajové trati. Každou z těchto variant podrobně popsala azmínila dílčí výhody na nevýhody jednotlivých návrhů. V závěru provedla komplexní zhodnocení a představila i 3D model vybrané varianty, keterá se jeví, dle jejího názoru, jako nejvhodnější. Dále následovaly dotazy oponenta Ing. martina Kuchára: 1. Uvažovala jste využívání tramvajových zastávek i dalšími dopravními prostředky MHD při Vámi navržené délce nástupiště 40- 50 m? 2. Proč jste zvolila ukončení TT smyčkou? 3. Proč Vámi navržená vratná smyčka má užitn délky kolejí pro odstavení až pěri vozů, když uvažujete s vozovnou o cca 1 km dříve a případným dalším prodloužením TT? 4. Co Vás vedlo k vložení dvou protichůdných výškových oblouků TT v místě vjezdu do tunelu v km 0,200 000? Následovaly dotazy členů komise: Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - Musí být v celé délce smyšky dvě koleje? - V čem jsou limitní místa, která byla vyznačena, limitní? - Podrobněji vysvětlete, z jakého důvodu jste zvolila právě tuto variantu? doc. Ing. Zbyněk Zachoval, Ph.D. - Bylo provedeno ekonomické hodnocení jednotlivých variant? - Z jakého důvodu byly zvoleny právě 4 varianty? - Byly hodnoceny stávající sítě? Všechny položené dotazy byly bez váhání odpovězeny.
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta stavební
Ústav
Ústav železničních konstrukcí a staveb
Studijní program
Městské inženýrství (B-P-C-MI (N))
Studijní obor
Městské inženýrství (MI)
Složení komise
doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zbyněk Zachoval, Ph.D. (místopředseda) Ing. Marie Rusinová, Ph.D. (člen) Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen) JUDr. Radka Nevědělová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Eva Vítková, Ph.D. (člen) Ing. Jakub Kotrla (člen) Ing. Tereza Komárková, Ph.D. (člen) Ing. Jan Tichý (člen)
Posudek vedoucíhoIng. Jan Valehrach, Ph.D.
Známka navržená vedoucím: B
Posudek oponentaIng. Martin Kuchár
Známka navržená oponentem: B
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová