Bachelor's Thesis

Study of Tram Track Extension to the City District Brno-Bosonohy

Final Thesis 3.03 MB Appendix 23.95 MB

Author of thesis: Ing. Bettina Hozáková

Acad. year: 2022/2023

Supervisor: Ing. Jan Valehrach, Ph.D.

Reviewer: Ing. Martin Kuchár

Abstract:

This study elaborates four options of the extension of the tram track Brno-Bosonohy, which are subsequently compared according to the impact on the urban structure and the possibility of its adaptation to the street area. The thesis examines the Brno City Zoning Plan and the Bosonohy Zoning Study, its documents are used as a basis of the concept, further defines the terms of the principles of tram track design, and describes the strengths and weaknesses of the elaborated options. The study also covers the design of tram stops and a loop, as well as a potential roundabout with a tram track running through it.

Keywords:

Tram track, tram track study, options, track parameters, zoning plan, zoning study, stop, loop, roundabout.

Date of defence

15.06.2023

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaBznamka

Grading

B

Process of defence

Studentka Bettina Hozáková ve své prezentaci o bakalářské práci představila vybranou oblast územního plánu, kde byla prováděna studie prodloužení tramvajové trati do městské části. Studentka ve své praktické části bakalářské práce popsala 4 varinaty prodloužení tramvajové trati. Každou z těchto variant podrobně popsala azmínila dílčí výhody na nevýhody jednotlivých návrhů. V závěru provedla komplexní zhodnocení a představila i 3D model vybrané varianty, keterá se jeví, dle jejího názoru, jako nejvhodnější. Dále následovaly dotazy oponenta Ing. martina Kuchára: 1. Uvažovala jste využívání tramvajových zastávek i dalšími dopravními prostředky MHD při Vámi navržené délce nástupiště 40- 50 m? 2. Proč jste zvolila ukončení TT smyčkou? 3. Proč Vámi navržená vratná smyčka má užitn délky kolejí pro odstavení až pěri vozů, když uvažujete s vozovnou o cca 1 km dříve a případným dalším prodloužením TT? 4. Co Vás vedlo k vložení dvou protichůdných výškových oblouků TT v místě vjezdu do tunelu v km 0,200 000? Následovaly dotazy členů komise: Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - Musí být v celé délce smyšky dvě koleje? - V čem jsou limitní místa, která byla vyznačena, limitní? - Podrobněji vysvětlete, z jakého důvodu jste zvolila právě tuto variantu? doc. Ing. Zbyněk Zachoval, Ph.D. - Bylo provedeno ekonomické hodnocení jednotlivých variant? - Z jakého důvodu byly zvoleny právě 4 varianty? - Byly hodnoceny stávající sítě? Všechny položené dotazy byly bez váhání odpovězeny.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Institute of Railway Structures and Constructions

Study programme

Municipal Engineering (B-P-C-MI (N))

Field of study

Municipal Engineering (MI)

Composition of Committee

doc. Mgr. Tomáš Apeltauer, Ph.D. (předseda)
doc. Ing. Zbyněk Zachoval, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Marie Rusinová, Ph.D. (člen)
Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen)
JUDr. Radka Nevědělová, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Eva Vítková, Ph.D. (člen)
Ing. Jakub Kotrla (člen)
Ing. Tereza Komárková, Ph.D. (člen)
Ing. Jan Tichý (člen)

Supervisor’s report
Ing. Jan Valehrach, Ph.D.

Grade proposed by supervisor: B

File inserted by supervisor Size
Hozáková vedoucí.pdf 148,18 kB

Reviewer’s report
Ing. Martin Kuchár

Grade proposed by reviewer: B

File inserted by the reviewer Size
Posudek oponenta.pdf 121,11 kB

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová