dizertační práce

Konstrukce výhybek pro vysokorychlostní trati

Text práce 20.97 MB Příloha 59.41 MB Teze 3.01 MB

Autor práce: Ing. Lukáš Raif, Ph.D.

Ak. rok: 2021/2022

Vedoucí: doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D.

Oponent: Doc. Ing. Janka Šestáková, Ph.D.

Abstrakt:

V souvislosti s připravovanou stavbou vysokorychlostních tratí v České republice se dostávají stále častěji do popředí odlišné požadavky na konstrukci koleje i výhybek a výhybkových konstrukcí, než byly standardem v minulosti. Výhybka určená pro vysokorychlostní trati musí splňovat mnoho kritérií, jelikož se rychlosti v přímém směru předpokládají běžně 250 až 350 km/h. Hlavním požadavkem, ke kterému v poslední době směřuje většina konstrukčních úprav a vylepšení výhybek, je omezení dynamického namáhání. Cílem disertační práce je výzkum možností snížení dynamického namáhání výhybek při průjezdu, a to především pomocí sjednocení tuhosti kolejové jízdní dráhy prostřednictvím systémů upevnění kolejnic na pražci. Práce vychází ze sledování zkušebního úseku s výhybkami se zpružněním v žst. Ústí nad Orlicí, na základě něhož navrhuje úpravu konstrukce vysokorychlostní výhybky s cílem snížení dynamického namáhání.

Klíčová slova:

Výhybky a výhybkové konstrukce, železniční svršek, systémy upevnění kolejnic, tuhost kolejové jízdní dráhy, dynamické namáhání.

Termín obhajoby

30.06.2022

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaPznamka

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Ústav železničních konstrukcí a staveb

Studijní program

Stavební inženýrství (D-K-C-SI (N))

Studijní obor

Konstrukce a dopravní stavby (KDS)

Soubor vložený vedoucím Velikost
61335.pdf 95,86 kB

Posudek oponenta
Doc. Ing. Janka Šestáková, Ph.D.

Soubor vložený oponentem Velikost
59660.pdf 184,51 kB

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová