Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
dizertační práce
Autor práce: Ing. Lukáš Raif, Ph.D.
Ak. rok: 2021/2022
Vedoucí: doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D.
Oponent: Doc. Ing. Janka Šestáková, Ph.D.
V souvislosti s připravovanou stavbou vysokorychlostních tratí v České republice se dostávají stále častěji do popředí odlišné požadavky na konstrukci koleje i výhybek a výhybkových konstrukcí, než byly standardem v minulosti. Výhybka určená pro vysokorychlostní trati musí splňovat mnoho kritérií, jelikož se rychlosti v přímém směru předpokládají běžně 250 až 350 km/h. Hlavním požadavkem, ke kterému v poslední době směřuje většina konstrukčních úprav a vylepšení výhybek, je omezení dynamického namáhání. Cílem disertační práce je výzkum možností snížení dynamického namáhání výhybek při průjezdu, a to především pomocí sjednocení tuhosti kolejové jízdní dráhy prostřednictvím systémů upevnění kolejnic na pražci. Práce vychází ze sledování zkušebního úseku s výhybkami se zpružněním v žst. Ústí nad Orlicí, na základě něhož navrhuje úpravu konstrukce vysokorychlostní výhybky s cílem snížení dynamického namáhání.
Výhybky a výhybkové konstrukce, železniční svršek, systémy upevnění kolejnic, tuhost kolejové jízdní dráhy, dynamické namáhání.
Termín obhajoby
30.06.2022
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta stavební
Ústav
Ústav železničních konstrukcí a staveb
Studijní program
Stavební inženýrství (D-K-C-SI (N))
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavby (KDS)
Posudek vedoucíhodoc. Ing. Otto Plášek, Ph.D.
Posudek oponentaDoc. Ing. Janka Šestáková, Ph.D.
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová