dizertační práce

Experimentální analýza vybraných systémů kolejnicových upevnění

Text práce 10.92 MB Příloha 36 MB Teze 1.46 MB

Autor práce: Ing. Vladimír Tomandl, Ph.D.

Ak. rok: 2016/2017

Vedoucí: prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr.

Oponenti: Ing. Dušan Janoštík, Ph.D., Dipl.Ing. Vladimír Dubský, doc. Ing. Milan Hřebačka, CSc.

Abstrakt:

Důležitým aspektem při rozhodování o výběru a použití nového konstrukčního prvku je teoretická analýza (modelování) podpořená laboratorními zkouškami na hotovém výrobku. U vybraných konstrukcí železničního svršku však ani laboratorní analýza nemusí přinést průkazné výsledky. Tehdy je nezbytné doplnit validační proces výrobku o měření in-situ (v případě kolejového roštu tedy přímo na trati). Evropská legislativa v takovém případě vyžaduje dlouhodobé sledování testované konstrukce. Během této doby doporučuje průběžné sledování vybraných parametrů a následné porovnání s referenční sestavou, která byla vložena do stejné koleje a ve stejném časovém období jako sestava testovaná. Mezi dlouhodobě sledované parametry lze zařadit rozchod koleje, podélné posunutí kolejnic vůči pražcům, svěrnou sílu upevnění, stav hlavy kolejnice, pražců a komponentů upevnění a jiné. Všechny tyto parametry jsou tzv. statické. Jsou kontrolovány v době, kdy sledovaným úsekem neprojíždí žádné vozidlo. Nejvěrněji lze však parametry konstrukce definovat pomocí analýzy přímo pod dynamickým zatížením od vlakových souprav.
Disertační práce je věnována měření a analýze dynamických účinků v běžné koleji. Cílem práce je doplnění současného systému ověřování nových konstrukcí železničního svršku (zejména upevnění kolejnic) o sledování dynamických parametrů. Je navržena metodika měření a vybrán vhodný matematický aparát k hodnocení dynamických účinků kolejové dopravy.

Klíčová slova:

Běžná kolej, konstrukce železničního svršku, upevnění kolejnic, měření hluku a vibrací, dynamické účinky.

Termín obhajoby

27.03.2017

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaPznamka

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Ústav železničních konstrukcí a staveb

Studijní program

Stavební inženýrství (D-K-C-SI (N))

Studijní obor

Konstrukce a dopravní stavby (KDS)

Soubor vložený vedoucím Velikost
34782.pdf 139,98 kB

Soubor vložený oponentem Velikost
34857.pdf 271,96 kB

Posudek oponenta
Dipl.Ing. Vladimír Dubský

Soubor vložený oponentem Velikost
34834.pdf 304,29 kB

Posudek oponenta
doc. Ing. Milan Hřebačka, CSc.

Soubor vložený oponentem Velikost
34858.pdf 330,88 kB

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová