Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 1.3.2022 — 28.2.2025
Zdroje financování
Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT
O projektu
Podpora výzkumu v oblasti rozvojových přístupů podniků v současném pojetí tvorby hodnoty pro zákazníka s důrazem na komplexní pojetí hodnototvorných činností, jež je nezbytná pro rozvoj podniku a podnikání. Jedná se o systémový pohled na podnik jakožto součást inovativního globálního podnikatelského prostředí, ovlivňovaného aktuálními ekonomicko-společenskými trendy.
Označení
FP-S-22-7924
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Milichovský František, Ing., Ph.D., MBA, DiS. - hlavní řešitelBartošek Vladimír, Ing., Ph.D. - spoluřešitelBednářová Markéta, Ing. - spoluřešitelBočková Barbora, Ing. - spoluřešitelBumberová Veronika, Ing., Ph.D. - spoluřešitelBurešová Petra, Ing. - spoluřešitelCebáková Andrea, Ing. Mgr. - spoluřešitelCompelová Natália, Ing. - spoluřešitelCoufal Denis, Ing. - spoluřešitelDouděrová Lucie, Ing. - spoluřešitelFuciman Lukáš, Ing. - spoluřešitelHavíř David, Ing., Ph.D. - spoluřešitelHlaváček Jan, Ing., MSc - spoluřešitelHorák Roman, Ing. - spoluřešitelHrubý Vojtěch, Ing., Ph.D. - spoluřešitelChlebovský Vít, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitelChudoba Filip, Ing. - spoluřešitelJelínková Soňa, Ing. - spoluřešitelJuřica Pavel, Ing. et Ing., Ph.D. - spoluřešitelKaňovská Lucie, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Ústav managementu- odpovědné pracoviště (30.5.2022 - nezadáno)Ústav managementu- interní (1.1.2022 - 31.12.2024)Fakulta podnikatelská- příjemce (1.1.2022 - 31.12.2024)
Výsledky
Robert von Böhlen; Iveta Simberova. Analyzing Consumer Attitudes Towards Digital Innovations in Automotive Retail: Insights from an Online Survey. Quality - Innovation - Prosperity, 2025, vol. 29, no. 1, p. 1-24. ISSN: 1335-1745.Detail
KAŇOVSKÁ, L.; RUBÍNOVÁ, D.: Workshop ke studentským týmovým projektům v předmětu Marketing a Ergonomie pro LD Seating s.r.o. Fakulta strojní (25.11.2024)Detail
MILICHOVSKÝ, F. Role of reverse logistics in the circular economy: Perspective of End Consumer Behaviour. Trends in Economics and Management, 2024, vol. 42, no. 1, p. 53-66. ISSN: 2336-6508.Detail
KONEČNÁ, Z.; JOENSEN, K.; BUDÍK, J. Employment Relations, Market Entry and the Growth of Platform Work. 2024.Detail
KONEČNÁ, Z.; BUDÍK, J. EDTECH AND GAMIFICATION: EFFECTIVE TOOLS IN EDUCATIONAL PROCESS AT HEIS. A CASE OF RE-DESIGNING OF A COURSE FOCUSED ON THE DEVELOPMENT OF MANAGERIAL SKILLS. INTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2024. p. 2806-2810. ISBN: 978-84-09-59215-9.Detail
KONEČNÁ, Z.; BUDÍK, J. DEPLOYMENT OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION: RESULTS OF EMPIRICAL RESEARCH. INTED2024 Proceedings: 18th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2024. p. 2801-2804. ISBN: 978-84-09-59215-9.Detail
KONEČNÁ, Z.; BUDÍK, J.; JOENSEN, K. AI-Driven Transformation: Mapping the Course for Future Business Landscapes: Deployment of Artificial Intelligence in Companies and its Ethical Implications. In AI-Driven Transformation: Mapping the Course for Future Business Landscapes. Marina Järvis; Olha Prokopenko. Tallin: Teadmus OÜ, 2024. p. 195-204. ISBN: 978-9916-9969-8-0.Detail
STRAKOVÁ, I. ENTREPRENEURSHIP IN FAMILY AND NON-FAMILY CONTEXTS: OVERVIEW AND PERSPECTIVES. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2024, vol. 14, no. 01, p. 226-233. ISSN: 2464-6733.Detail
BEDNÁŘOVÁ, M.; OKLEŠŤKOVÁ, S. The impact of digital strategy on e-commerce services: analysis and perspectives in online small and medium enterprises (smes). AD Alta, 2024, vol. 14, no. 14/01, p. 17-20. ISSN: 1804-7890.Detail
ANDRÝSKOVÁ, J.; ZICH, R. A comparison of the concepts of MC and Brand equity in assessing companies' approach to brand development and an evaluation of their combined use for brand development of Start-up companies. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2025, vol. 14, no. 02, p. 21-30. ISSN: 2464-6733.Detail
ŠNAJDROVÁ, A. Overview of visual smog initiatives in selected locations around the world. Scientia&Societas, 2024, no. 20, p. 18-34. ISSN: 1801-7118.Detail
CHYTILOVÁ, E.; STRAKOVÁ, J.; TALÍŘ, M. The Role of Supplier-Customer Relationships in the Value Chain in Times of Crisis. ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2024, vol. 12, no. 1, p. 138-151. ISSN: 2345-0282.Detail
TALÍŘ, M.; STRAKOVÁ, J.; CHYTILOVÁ, E.; CHAMRADA, D. Effectiveness of the use of compensation bonuses in the Czech Republic. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2024, vol. 14, no. 1, p. 72-78. ISSN: 2464-6733.Detail
TALÍŘ, M.; CHYTILOVÁ, E. Impact of Digitalisation on Companies' Performance During COVID-19. ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2024, vol. 11, no. 4, p. 260-275. ISSN: 2345-0282.Detail
KOLLMAN, J.; VON SCHMID, A.; TALÍŘ, M.; CHAMRADA, D. Exploring the Development of Organisational and Management Structures in the Czech Republic and the Netherlands. ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2024, vol. 11, no. 4, p. 172-187. ISSN: 2345-0282.Detail
POSOLDA, DANIEL.; BUMBEROVÁ, V. A Value Proposition Canvas of Interim Management Providers in the Czech Republic. Scientia&Societas, 2024, vol. 19, no. 4, p. 3-18. ISSN: 1801-7118.Detail
KAŇOVSKÁ, L.; KAŇOVSKÁ, L.; ŠNAJDROVÁ, A.: Workshop ke studentským týmovým projektům v předmětu Marketing pro Naše kultivovaná města, z.s. Fakulta podnikatelská (25.04.2024)Detail
CHYTILOVÁ, E.; TALÍŘ, M. Companies' performance and behaviour responding to crisis during Covid-19 pandemic: a case study of the Czech Republic. ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES, 2024, vol. 11, no. 3, p. 305-320. ISSN: 2345-0282.Detail
CHYTILOVÁ, E.; TALÍŘ, M. Digitalization of BSR in the recession. Management Science Letters, 2024, vol. 14, no. 3, p. 139-150. ISSN: 1923-9335.Detail
BUMBEROVÁ, V.; KORÁB, V.; BAŤKOVÁ, N.; DOLEŽEL, J.; HORÁK, J.; KOSOVÁ, T.; TOMAN, M.; ZADRAŽILOVÁ, K.; ZEZULA, L.; ŽEBRA, J. Podnikání a management v kontextu 21. století: Vybrané research papers studentů magisterského studijního programu Strategický rozvoj podniku. Podnikání a management v kontextu 21. století. 8. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2024. ISBN: 978-80-7623-127-6.Detail
Odpovědnost: Milichovský František, Ing., Ph.D., MBA, DiS.