bakalářská práce

Trasovací studie modernizace trati České Budějovice - Horní Dvořiště, 1. část

Text práce 1.2 MB Příloha 26.24 MB

Autor práce: Bc. Monika Andrlová

Ak. rok: 2023/2024

Vedoucí: Ing. Tomáš Říha

Oponent: Ing. Ivan Vukušič, Ph.D.

Abstrakt:

Cílem bakalářské práce bylo navrhnout novou trasu železniční trati České Budějovice – Horní Dvořiště v úseku Roudné u Českých Budějovic – Netřebice. Návrh trasy byl proveden variantně pro různé traťové rychlosti s cílem nalezení vhodného kompromisu mezi maximálním zrychlením jízdních dob a využitím stávajícího zemního tělesa. Následně byla vyhodnocena nejvhodnější varianta, která je zpracována v podrobnosti studie.

Klíčová slova:

Trasa, studie, modernizace, varianta, železniční trať

Termín obhajoby

11.06.2024

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaBznamka

Klasifikace

B

Průběh obhajoby

Jak byly jednotlivé varianty hodnoceny a proč byla vybrána varianta č. 3? Jaká kritéria byla při hodnocení variant rozhodující? Odpověď: studentka odpověděla, která kritéria rozhodovala pro výběr varianty Jsou použity pražce B 91 T/1, jaká bude hodnota návrhového rozchodu koleje? V technické zprávě je pouze konstatování, že rozchod koleje bude 1435 mm. Odpověď: studentka odpověděla, že návrhová hodnota je 1437 mm Uvažovala jste o variantě, kde by bylo cílem zvýšit rychlost na 120 km·h-1? Podle Prohlášení o dráze se jedná o kategorii tratě P5 F2 u těchto kategorií se počítá s nejvyšší rychlostí okolo 120 km·h-1. Odpověď: studentka odpověděla na otázku Uvažovala jste o variantě, která by v rozporu se zadáním zcela opustila stávající těleso dráhy? Odpověď: studentka odpověděla, že v souladu se zadáním neuvažovala s opuštěním stávajícího tělesa Zmiňujete převýšení koleje u nástupiště 25 mm, jaká je limitní hodnota převýšení koleje u nástupiště? Odpověď: studentka odpověděla částečně správně V charakteristické příčném řezu je nástupiště s minimální šířkou, jak byste u tohoto nástupiště řešila umístění přístřešku? Odpověď: studentka odpověděla, kde by umístila podpěry zastřešení nástupiště Otázky k BP: Ing. Plášek, Ph.D.: Jak jste stanovila časovou úsporu navržené varianty? Studentka odpověděla, že výpočet jízdních dob byl vypočítán základním výpočtem. Ing. Volejník: Řešila jste jednotlivé varianty z ekonomického hlediska a co by bylo ve variantách nejdražší? Řešila jste varianty z hlediska enviromentálního? Studentka odpověděla na otázku. Ing. Horníček, Ph.D.: Co bylo cílem práce? Která kritéria jste chtěla zlepšit? Studentka odpověděla, že základním kritíriem bylo snížení jízdní doby. Řešila kombinaci osobní a náhladní dopravy. Ing. Raif, Ph.D.: Jak jste navrhla odbočení na trati, proč jste použila výhybku s PHS? Studentka odpověděla, že výhybka s PHS byly navrhnuta na základě rychlosti a převýšení tratě.

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Ústav železničních konstrukcí a staveb

Studijní program

Stavební inženýrství (B-P-C-SI (N))

Studijní obor

Konstrukce a dopravní stavby (K)

Složení komise

doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (předseda)
Ing. Tomáš Říha (člen)
Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Lukáš Raif, Ph.D. (člen)
Ing. Petr Rotschein (člen)
Ing. Miloslav Volejník (člen)
Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen)

Posudek vedoucího
Ing. Tomáš Říha

Známka navržená vedoucím: B

Soubor vložený vedoucím Velikost
Posudek vedoucího práce [.pdf] 88,13 kB

Známka navržená oponentem: B

Soubor vložený oponentem Velikost
Posudek oponenta [.pdf] 143,78 kB

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová