Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
bakalářská práce
Autor práce: Bc. Monika Andrlová
Ak. rok: 2023/2024
Vedoucí: Ing. Tomáš Říha
Oponent: Ing. Ivan Vukušič, Ph.D.
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout novou trasu železniční trati České Budějovice – Horní Dvořiště v úseku Roudné u Českých Budějovic – Netřebice. Návrh trasy byl proveden variantně pro různé traťové rychlosti s cílem nalezení vhodného kompromisu mezi maximálním zrychlením jízdních dob a využitím stávajícího zemního tělesa. Následně byla vyhodnocena nejvhodnější varianta, která je zpracována v podrobnosti studie.
Trasa, studie, modernizace, varianta, železniční trať
Termín obhajoby
11.06.2024
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
B
Průběh obhajoby
Jak byly jednotlivé varianty hodnoceny a proč byla vybrána varianta č. 3? Jaká kritéria byla při hodnocení variant rozhodující? Odpověď: studentka odpověděla, která kritéria rozhodovala pro výběr varianty Jsou použity pražce B 91 T/1, jaká bude hodnota návrhového rozchodu koleje? V technické zprávě je pouze konstatování, že rozchod koleje bude 1435 mm. Odpověď: studentka odpověděla, že návrhová hodnota je 1437 mm Uvažovala jste o variantě, kde by bylo cílem zvýšit rychlost na 120 km·h-1? Podle Prohlášení o dráze se jedná o kategorii tratě P5 F2 u těchto kategorií se počítá s nejvyšší rychlostí okolo 120 km·h-1. Odpověď: studentka odpověděla na otázku Uvažovala jste o variantě, která by v rozporu se zadáním zcela opustila stávající těleso dráhy? Odpověď: studentka odpověděla, že v souladu se zadáním neuvažovala s opuštěním stávajícího tělesa Zmiňujete převýšení koleje u nástupiště 25 mm, jaká je limitní hodnota převýšení koleje u nástupiště? Odpověď: studentka odpověděla částečně správně V charakteristické příčném řezu je nástupiště s minimální šířkou, jak byste u tohoto nástupiště řešila umístění přístřešku? Odpověď: studentka odpověděla, kde by umístila podpěry zastřešení nástupiště Otázky k BP: Ing. Plášek, Ph.D.: Jak jste stanovila časovou úsporu navržené varianty? Studentka odpověděla, že výpočet jízdních dob byl vypočítán základním výpočtem. Ing. Volejník: Řešila jste jednotlivé varianty z ekonomického hlediska a co by bylo ve variantách nejdražší? Řešila jste varianty z hlediska enviromentálního? Studentka odpověděla na otázku. Ing. Horníček, Ph.D.: Co bylo cílem práce? Která kritéria jste chtěla zlepšit? Studentka odpověděla, že základním kritíriem bylo snížení jízdní doby. Řešila kombinaci osobní a náhladní dopravy. Ing. Raif, Ph.D.: Jak jste navrhla odbočení na trati, proč jste použila výhybku s PHS? Studentka odpověděla, že výhybka s PHS byly navrhnuta na základě rychlosti a převýšení tratě.
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta stavební
Ústav
Ústav železničních konstrukcí a staveb
Studijní program
Stavební inženýrství (B-P-C-SI (N))
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavby (K)
Složení komise
doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (předseda) Ing. Tomáš Říha (člen) Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Lukáš Raif, Ph.D. (člen) Ing. Petr Rotschein (člen) Ing. Miloslav Volejník (člen) Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen)
Posudek vedoucíhoIng. Tomáš Říha
Známka navržená vedoucím: B
Posudek oponentaIng. Ivan Vukušič, Ph.D.
Známka navržená oponentem: B
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová