Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Bachelor's Thesis
Author of thesis: Bc. Monika Andrlová
Acad. year: 2023/2024
Supervisor: Ing. Tomáš Říha
Reviewer: Ing. Ivan Vukušič, Ph.D.
The aim of the bachelor´s thesis was to design a new route of the railway route Ceske Budejovice – Horni Dvoriste in the section Roudne u Ceske Budejovice – Netrebice. The design of the railway route was carried out for different line speeds with the aim of finding a suitable compromise between the maximum acceleration of travel times and the use of the existing earth body. Subsequently, the most suitable variant eas evaluated and is elaborated in the study details.
Route, study, modernization, variant, railway
Date of defence
11.06.2024
Result of the defence
Defended (thesis was successfully defended)
Grading
B
Process of defence
Jak byly jednotlivé varianty hodnoceny a proč byla vybrána varianta č. 3? Jaká kritéria byla při hodnocení variant rozhodující? Odpověď: studentka odpověděla, která kritéria rozhodovala pro výběr varianty Jsou použity pražce B 91 T/1, jaká bude hodnota návrhového rozchodu koleje? V technické zprávě je pouze konstatování, že rozchod koleje bude 1435 mm. Odpověď: studentka odpověděla, že návrhová hodnota je 1437 mm Uvažovala jste o variantě, kde by bylo cílem zvýšit rychlost na 120 km·h-1? Podle Prohlášení o dráze se jedná o kategorii tratě P5 F2 u těchto kategorií se počítá s nejvyšší rychlostí okolo 120 km·h-1. Odpověď: studentka odpověděla na otázku Uvažovala jste o variantě, která by v rozporu se zadáním zcela opustila stávající těleso dráhy? Odpověď: studentka odpověděla, že v souladu se zadáním neuvažovala s opuštěním stávajícího tělesa Zmiňujete převýšení koleje u nástupiště 25 mm, jaká je limitní hodnota převýšení koleje u nástupiště? Odpověď: studentka odpověděla částečně správně V charakteristické příčném řezu je nástupiště s minimální šířkou, jak byste u tohoto nástupiště řešila umístění přístřešku? Odpověď: studentka odpověděla, kde by umístila podpěry zastřešení nástupiště Otázky k BP: Ing. Plášek, Ph.D.: Jak jste stanovila časovou úsporu navržené varianty? Studentka odpověděla, že výpočet jízdních dob byl vypočítán základním výpočtem. Ing. Volejník: Řešila jste jednotlivé varianty z ekonomického hlediska a co by bylo ve variantách nejdražší? Řešila jste varianty z hlediska enviromentálního? Studentka odpověděla na otázku. Ing. Horníček, Ph.D.: Co bylo cílem práce? Která kritéria jste chtěla zlepšit? Studentka odpověděla, že základním kritíriem bylo snížení jízdní doby. Řešila kombinaci osobní a náhladní dopravy. Ing. Raif, Ph.D.: Jak jste navrhla odbočení na trati, proč jste použila výhybku s PHS? Studentka odpověděla, že výhybka s PHS byly navrhnuta na základě rychlosti a převýšení tratě.
Language of thesis
Czech
Faculty
Fakulta stavební
Department
Institute of Railway Structures and Constructions
Study programme
Civil Engineering (B-P-C-SI)
Field of study
Constructions and Traffic Structures (K)
Composition of Committee
doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (předseda) Ing. Tomáš Říha (člen) Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Lukáš Raif, Ph.D. (člen) Ing. Petr Rotschein (člen) Ing. Miloslav Volejník (člen) Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen)
Supervisor’s reportIng. Tomáš Říha
Grade proposed by supervisor: B
Reviewer’s reportIng. Ivan Vukušič, Ph.D.
Grade proposed by reviewer: B
Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová