Bachelor's Thesis

Route Study of the Track Modernization Ceske Budejovice - Horni Dvoriste, 1st part

Final Thesis 1.2 MB Appendix 26.24 MB

Author of thesis: Bc. Monika Andrlová

Acad. year: 2023/2024

Supervisor: Ing. Tomáš Říha

Reviewer: Ing. Ivan Vukušič, Ph.D.

Abstract:

The aim of the bachelor´s thesis was to design a new route of the railway route Ceske Budejovice – Horni Dvoriste in the section Roudne u Ceske Budejovice – Netrebice. The design of the railway route was carried out for different line speeds with the aim of finding a suitable compromise between the maximum acceleration of travel times and the use of the existing earth body. Subsequently, the most suitable variant eas evaluated and is elaborated in the study details.

Keywords:

Route, study, modernization, variant, railway

Date of defence

11.06.2024

Result of the defence

Defended (thesis was successfully defended)

znamkaBznamka

Grading

B

Process of defence

Jak byly jednotlivé varianty hodnoceny a proč byla vybrána varianta č. 3? Jaká kritéria byla při hodnocení variant rozhodující? Odpověď: studentka odpověděla, která kritéria rozhodovala pro výběr varianty Jsou použity pražce B 91 T/1, jaká bude hodnota návrhového rozchodu koleje? V technické zprávě je pouze konstatování, že rozchod koleje bude 1435 mm. Odpověď: studentka odpověděla, že návrhová hodnota je 1437 mm Uvažovala jste o variantě, kde by bylo cílem zvýšit rychlost na 120 km·h-1? Podle Prohlášení o dráze se jedná o kategorii tratě P5 F2 u těchto kategorií se počítá s nejvyšší rychlostí okolo 120 km·h-1. Odpověď: studentka odpověděla na otázku Uvažovala jste o variantě, která by v rozporu se zadáním zcela opustila stávající těleso dráhy? Odpověď: studentka odpověděla, že v souladu se zadáním neuvažovala s opuštěním stávajícího tělesa Zmiňujete převýšení koleje u nástupiště 25 mm, jaká je limitní hodnota převýšení koleje u nástupiště? Odpověď: studentka odpověděla částečně správně V charakteristické příčném řezu je nástupiště s minimální šířkou, jak byste u tohoto nástupiště řešila umístění přístřešku? Odpověď: studentka odpověděla, kde by umístila podpěry zastřešení nástupiště Otázky k BP: Ing. Plášek, Ph.D.: Jak jste stanovila časovou úsporu navržené varianty? Studentka odpověděla, že výpočet jízdních dob byl vypočítán základním výpočtem. Ing. Volejník: Řešila jste jednotlivé varianty z ekonomického hlediska a co by bylo ve variantách nejdražší? Řešila jste varianty z hlediska enviromentálního? Studentka odpověděla na otázku. Ing. Horníček, Ph.D.: Co bylo cílem práce? Která kritéria jste chtěla zlepšit? Studentka odpověděla, že základním kritíriem bylo snížení jízdní doby. Řešila kombinaci osobní a náhladní dopravy. Ing. Raif, Ph.D.: Jak jste navrhla odbočení na trati, proč jste použila výhybku s PHS? Studentka odpověděla, že výhybka s PHS byly navrhnuta na základě rychlosti a převýšení tratě.

Language of thesis

Czech

Faculty

Department

Institute of Railway Structures and Constructions

Study programme

Civil Engineering (B-P-C-SI)

Field of study

Constructions and Traffic Structures (K)

Composition of Committee

doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (předseda)
Ing. Tomáš Říha (člen)
Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Lukáš Raif, Ph.D. (člen)
Ing. Petr Rotschein (člen)
Ing. Miloslav Volejník (člen)
Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen)

Supervisor’s report
Ing. Tomáš Říha

Grade proposed by supervisor: B

File inserted by supervisor Size
Posudek vedoucího práce [.pdf] 88,13 kB

Reviewer’s report
Ing. Ivan Vukušič, Ph.D.

Grade proposed by reviewer: B

File inserted by the reviewer Size
Posudek oponenta [.pdf] 143,78 kB

Responsibility: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová