diplomová práce

Železniční svršek v tunelu

Text práce 6.15 MB Příloha 609.73 kB

Autor práce: Ing. Daniela Kulhavá

Ak. rok: 2023/2024

Vedoucí: Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Oponent: Ing. Petr Lukeš

Abstrakt:

Diplomová práce se zabývá srovnáním konstrukcí železničního svršku v tunelu. Je porovnávána konstrukce kolejového lože a pevné jízdní dráhy – konkrétně typu se zabetonovaným kolejovým roštem a typu s prefabrikovanými deskami. Konkrétně je řešena pevná jízdní dráha typu Rheda 2000 a ÖBB-PORR. Dále je navržena technologie výstavby a údržby zmíněných konstrukcí. Je zhotoveno závěrečné porovnání výhod a nevýhod jednotlivých typů při použití v tunelu.

Klíčová slova:

železniční svršek v tunelu, železniční svršek, kolejové lože, pevná jízdní dráha, železniční tunel

Termín obhajoby

30.01.2024

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaBznamka

Klasifikace

B

Průběh obhajoby

Studentka odprezentovala svou diplomovou práci s názvem "Železniční svršek v tunelu". Práce se zabývala porovnáním železničního svršku v tunelu s kolejovým ložem a pevné jízdní dráhy. Oponent měl dvě připomínky/dotazy k práci. První z nich je: proč není v diplomové práci uvedena možnost přechodu z klasického svršku na pevnou jízdní dráhu pomocí tzv. přechodové vany? U této možnosti odpadá nutnost prolévat kolejové lože pryskyřicí, dále nejsou potřeba ztužující kolejnice a není potřeba ani přechodových pražců. Obrázek na straně č.3 se nápadně podobá právě přechodové vaně. Studentka odpověděla, že ji nenapadlo využít přechodovou vanu, poněvadž v České republice není běžná. Dotazem číslo dvě je: proč se uvádí, že není potřeba zhutnění kolejového lože pomocí dynamického stabilizátoru? Studentka uvedla, že by bylo vhodné použít dynamickou stabilizaci kvůli bezstykové koleji. Studentka během diskuze zareagovala, že v tunelu má lepší uplatnění pevná jízdní dráha a uvedla proč. Přemýšlela nad technologií zřizování pevné jízdní dráhy.

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Ústav železničních konstrukcí a staveb

Studijní program

Stavební inženýrství – konstrukce a dopravní stavby (NPC-SIK)

Složení komise

Ing. Tomáš Říha (člen)
doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (místopředseda)
Ing. Erik Dušek (člen)
prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. (předseda)
Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen)
Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen)
prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (člen)
Ing. Jan Valehrach, Ph.D. (člen)
Ing. Ondřej Pokorný (člen)
Ing. Petr Kubrt (člen)
Ing. Radim Wrana (člen)
Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (člen)

Posudek vedoucího
Ing. Richard Svoboda, Ph.D.

Známka navržená vedoucím: B

Soubor vložený vedoucím Velikost
Hodnocení vedoucího práce [.pdf] 46,35 kB

Posudek oponenta
Ing. Petr Lukeš

Známka navržená oponentem: B

Soubor vložený oponentem Velikost
Posudek oponenta [.pdf] 49,20 kB

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová