Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
diplomová práce
Autor práce: Ing. Daniela Kulhavá
Ak. rok: 2023/2024
Vedoucí: Ing. Richard Svoboda, Ph.D.
Oponent: Ing. Petr Lukeš
Diplomová práce se zabývá srovnáním konstrukcí železničního svršku v tunelu. Je porovnávána konstrukce kolejového lože a pevné jízdní dráhy – konkrétně typu se zabetonovaným kolejovým roštem a typu s prefabrikovanými deskami. Konkrétně je řešena pevná jízdní dráha typu Rheda 2000 a ÖBB-PORR. Dále je navržena technologie výstavby a údržby zmíněných konstrukcí. Je zhotoveno závěrečné porovnání výhod a nevýhod jednotlivých typů při použití v tunelu.
železniční svršek v tunelu, železniční svršek, kolejové lože, pevná jízdní dráha, železniční tunel
Termín obhajoby
30.01.2024
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
B
Průběh obhajoby
Studentka odprezentovala svou diplomovou práci s názvem "Železniční svršek v tunelu". Práce se zabývala porovnáním železničního svršku v tunelu s kolejovým ložem a pevné jízdní dráhy. Oponent měl dvě připomínky/dotazy k práci. První z nich je: proč není v diplomové práci uvedena možnost přechodu z klasického svršku na pevnou jízdní dráhu pomocí tzv. přechodové vany? U této možnosti odpadá nutnost prolévat kolejové lože pryskyřicí, dále nejsou potřeba ztužující kolejnice a není potřeba ani přechodových pražců. Obrázek na straně č.3 se nápadně podobá právě přechodové vaně. Studentka odpověděla, že ji nenapadlo využít přechodovou vanu, poněvadž v České republice není běžná. Dotazem číslo dvě je: proč se uvádí, že není potřeba zhutnění kolejového lože pomocí dynamického stabilizátoru? Studentka uvedla, že by bylo vhodné použít dynamickou stabilizaci kvůli bezstykové koleji. Studentka během diskuze zareagovala, že v tunelu má lepší uplatnění pevná jízdní dráha a uvedla proč. Přemýšlela nad technologií zřizování pevné jízdní dráhy.
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta stavební
Ústav
Ústav železničních konstrukcí a staveb
Studijní program
Stavební inženýrství – konstrukce a dopravní stavby (NPC-SIK)
Složení komise
Ing. Tomáš Říha (člen) doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. (místopředseda) Ing. Erik Dušek (člen) prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. (předseda) Ing. Richard Svoboda, Ph.D. (člen) Ing. Miroslava Hruzíková, Ph.D. (člen) prof. Ing. Jaroslav Smutný, Dr. (člen) Ing. Jan Valehrach, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Pokorný (člen) Ing. Petr Kubrt (člen) Ing. Radim Wrana (člen) Ing. Leoš Horníček, Ph.D. (člen)
Posudek vedoucíhoIng. Richard Svoboda, Ph.D.
Známka navržená vedoucím: B
Posudek oponentaIng. Petr Lukeš
Známka navržená oponentem: B
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová