Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-smaKAk. rok: 2025/2026
Strategické řízení firmy v tržním - konkurenčním prostředí lze označit za životně důležitý aspekt potenciálního úspěchu firmy. Rozhodnutí o strategii firmy, má-li zvolená strategie přivést firmu k požadovanému cíly, musí vycházet z důkladné strategické analýzy. Teprve na jejím základě lze generovat možná řešení, vybrat a implementovat optimální variantu. V rámci procesu strategické řízení pak management firmy hodnotí faktory jako jsou disponibilní zdroje, poslání a cíle a externí a interní prostředí firmy. Takto pojímaná a vytvořená strategie, se může stát solidním základem konkurenceschopnosti firmy.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Studenti musí mít základní znalosti postupů v oblasti plánování, organizování, stimulace a kontroly. Je třeba aby se orientovali v základních funkcích podniku. Vyžaduje se znalost běžných marketingových metod.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro absolvování předmětu je rozhodující získání zápočtu a absolvování zkoušky. Konkrétní podmínky pro jednotlivé části jsou uvedeny dále.
Prezenční forma studia
Zápočet – hodnocení cvičení
Na cvičeních se postupně zpracovává šest úkolů, každý hodnocený až čtyřmi body. Výstupy se odevzdávají v rámci daného cvičení. Pro udělení zápočtu je nutné získat alespoň 15 bodů. Hodnotí se primárně aktivita, práce v týmu, schopnost interpretovat a prezentovat výsledky, práce se zadanými přístupy a zdroji a forma zpracování. Zisk zápočtu je podmínkou pro připuštění ke zkoušce.
Dílčí úkoly se zpracovávají v týmech. Získané body se započítávají do celkové klasifikace a každý student / studentka si je přenáší ke zkoušce – viz podmínky hodnocení zkoušky.
Kombinovaná forma studia
Dílčí úkoly – hodnocení práce v rámci soustředění
Na jednotlivých soustředěních se postupně zpracovávají čtyři dílčí úkoly, každý hodnocený až šesti body. Výstupy se odevzdávají v rámci daného soustředění. Hodnotí se primárně aktivita, práce v týmu, schopnost interpretovat a prezentovat výsledky, práce se zadanými přístupy a zdroji a forma zpracování. Dílčí úkoly se zpracovávají v týmech. Získané body se započítávají do celkové klasifikace a každý student / studentka si je přenáší ke zkoušce – viz podmínky hodnocení zkoušky. Student / studentka, který se soustředění nezúčastní, tyto body nemá možnost získat a absolvuje předmět pouze na základě bodů získaných u zkoušky.
Prezenční a kombinovaná forma studia a ISP
Závěrečná zkouška a její hodnocení
Zkouška probíhá formou týmového workshopu. Studenti jsou na zkoušce rozděleni do týmů po 3 až 5 lidech. Postupně zpracovávají 4 zadané úkoly, které tým prezentuje a obhajuje. V rámci zpracování, prezentace a obhajoby je třeba prokázat jak praktické dovednosti, tak teoretickou znalost dané problematiky. Každý úkol je hodnocen samostatně body 0 až 100 a odpovídající známkou dle ECTS. Tým je hodnocen jako celek. Body získané na cvičeních student / studentka může využít pro zlepšení svého hodnocení jednotlivých úkolů. Výsledná známka je pak dána průměrem hodnocení všech úkolů. V případě, že student / studentka chce lepší hodnocení než získané, je možné individuální ústní dozkoušení.
Průběh zkoušky
Opravné termíny zkoušek se řídí studijním a zkušebním řádem.
Studenti s individuálním studijním plánem (ISP)
Studenti s ISP musí individuálně zpracovat 5 dílčích úkolů s termínem odevzdání nejpozději do konce 13. týdne semestru a absolvovat závěrečnou zkoušku. Forma zkoušky – viz výše. Podmínky pro zpracování dílčích úkolů a výběr témat jsou zveřejněny v e-learningu. Student s ISP musí kontaktovat cvičícího nejpozději do konce 4. týdne semestru pro upřesnění zadaní a formy odevzdání.
Každý úkol je hodnocen maximálně pěti body. Pro získání zápočtu je třeba získat alespoň 15 bodů. Získané body se započítávají do celkové klasifikace – viz podmínky zkoušky.
Učební cíle
Cílem kurzu je seznámit studenty s procesem strategického řízení firem v tržním a konkurenčním prostředí. Důraz je kladen na vysvětlení principu analytických metod a možností jejich aplikace a tvorbu strategie a její realizace.Studenti budou seznámeni s procesem strategického řízení ve firmě a principy strategického myšlení. Budou seznámeni s analytickými postupy pro strategickou analýzu interních i externích faktorů. Naučí se postupu pro formulaci strategií založeném na hierarchické struktuře strategií - corporate, business, a funkční strategie. Naučí se jak postupovat při výběru, realizaci a hodnocení strategie.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Konzultace v kombinovaném studiu
Vyučující / Lektor