Detail předmětu

Team and Company Development

FP-BBCDEAk. rok: 2024/2025

Předmět je zaměřen na rozvoj podnikatelských a manažerských dovedností a kompetencí. Studenti zakládají reálnou týmovou firmu a rozjíždí reálné projekty. Důraz je kladen na rozvoj týmu, vlastní rozvoj, aspekty založení a rozvoje firmy, organizaci, plánování, kontrolu, identifikaci podnikatelských příležitostí, marketing, výzkum a validaci a rozjezd projektu, finanční aspekty, základy rozvoje značky. Klíčovým výstupem je rovněž pochopení vazeb při rozhodování podnikatele na základě analýzy založených na průzkumu trhu.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Vstupními předpoklady pro kurz Business Competence Development jsou základní znalosti dílčích podnikatelských oblastí na úrovni vysokoškolského vzdělání a dovednosti v oblasti komunikace a týmové spolupráce. Přínosné jsou rovněž získané zákaznické zkušenosti v tržním prostředí. Kurz je úzce propojen s předměty Marketing a Principles of Entrepreneurship.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení zahrnuje průběžné hodnocení výstupů a hodnocení finální prezentace a obhajoby. Hodnocení zohledňuje práci v týmu i individuální výstupy.

Hodnocení týmové práce:

  • Založení a rozvoj týmové firmy – 60% (až 60 bodů)
  • Rozvoj vlastních projektů – 30% (až 30 bodů)
  • Zapojení do rozvoje programu – 10% (až 10 bodů)
  • Zpracování samostatného selflearnigového projektu – 10%  (až 10 bodů)

Finální hodnocení je uzavřeno v rámci meetingu týmu v průběhu zkouškového období. Studenti zde prezentují proces založení a vzniku firmy, rozvoj firmy, rozvoj  projektů a aktivity v rámci programu. Požadavky na prezentaci budou uvedeny v e-learningu a budou diskutovány v rámci praxe. Výsledná známka vychází z bodů získaných v jednotlivých oblastech a je v souladu s ECTS principy.

Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Studenti mohou chybět maximálně na třech aktivitách za semestr, včetně aktivit probíhajících během zkouškového období, s výjimkou finální prozentace. Tyto tři absence je možné nahradit dodatečnými projekty a úkoly zadanými vyučujícím. Pokud nebudou kompenzovány, jsou za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre.
ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ 3 TÝMOVÁ CVIČENÍ/AKTIVITY znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.

Studenti s individuálním studijním plánem musí detilní podmínky konzultovat s vyučujícím a svým týmem nejpozději před začátkem semestru. 

Učební cíle

Cílem předmětu je založení a rozvoj funkční týmové firmy, vytvořit podmínky pro rozvoj týmu a rozvíjet projekty studentů.


Studenti získají praktickou znalost právních, manažerských a podnikatelských aspektů, technik, metod a principů založení a řízení rozvoje týmové firmy. Studenti si osvojí principy týmové komunikace a využití dialogu v učení a řešení problému. Studenti se naučí realizaci projektů v rámci firmy. Studenti získají znalosti a dovednosti potřebné pro rozvoj a řízení týmu.

Základní literatura

EGWALI, Mayokun, Catherine. The Competent Entrepreneur: How to Hack Your Way to Competence Through Quality Training at Low Or No Cost. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017.

Doporučená literatura

DOEPFER, Benedict C. Co-Innovation competence: A strategic approach to entrepreneurship in regional innovation structures. Springer Science & Business Media, 2012.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-E bakalářský

    obor BAK-ESBD , 1. ročník, letní semestr, povinný

  • Program BAK-ESBD bakalářský, 1. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do virtuálního mezinárodního prostředí, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu; seznámení se s jednotlivými oblastmi virtuálního prostředí
2. Prezentace specifik výuky v týmech, vysvětlení role kouče a jednotlivých rolí členů týmu
3. Vytvoření týmu a team building aktivity
4. Vytvoření jména společnosti, Loga a dalších grafických podkladů, definování produktového portfolia (produkt služba) na B2B trhu
5. Rozdělení jednotlivých činností v rámci firmy - marketing, nákup, prodej, finance; tvorba cenové politiky a specifikace distribučních kanálů,
6. Tvorba on-line marketingové propagace - FB stránky a další profily na soc. sítích, doplnění relevantních informací, vytvoření příběhu značky, příprava grafických podkladů (fotky apod.)
7. Tvorba webové prezentace společnosti, vytvoření newsletteru a emailové nabídky pro potencionální zákazníky
8. Video marketingová propagace na Youtube, FB a dalších sociálních sítí - propagační video společnosti, reklamní video na propagaci produktu
9. Komunikace se zákazníky (email, sociální sítě apod.), příprava prezentace pro investory
10. Realizace prezentace pro investory a jejich zpětná vazba,
11. Komunikace se zákazníky, obchodování a vedení související agendy - nákup, finance, prodej, marketing uzavírání obchodů; příprava prezentace pro firmy (Business Pitch)
12. Prezentace formou videokonference pro zákazníky ve Finsku - Business Pitch
13. Závěrečná zpětná vazba a uzavření hodnocení