Detail předmětu

Počítačová grafika

FIT-PGDAk. rok: 2010/2011

Jazyk výuky

čeština, angličtina

Základní literatura

Foley, J., van Dam, A., Feiner, S., Hughes, J.: Computer Graphics - Principles and Practice. 2nd ed. Addison - Wesley, Massachusetts, 1990 Žára, J. a kol.: Počítačová grafika - principy a algoritmy GRADA, Praha, 1992 Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771 Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6  Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-XPlus literatura doporučená ve výuce (články).

Doporučená literatura

Foley, J., van Dam, A., Feiner, S., Hughes, J.: Computer Graphics - Principles and Practice. 2nd ed. Addison - Wesley, Massachusetts, 1990 Žára, J. a kol.: Počítačová grafika - principy a algoritmy GRADA, Praha, 1992 Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771 Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6  Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program VTI-DR-4 doktorský

    obor DVI4 , 0 ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program VTI-DR-4 doktorský

    obor DVI4 , 0 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. OpenGL 1
  2. OpenGL 2
  3. OpenGL 3
  4. Procedurální textury, texturování a modelování
  5. Modelování (NURBS, implicitní plochy, ...)
  6. Radiozita (pokročilé metody)
  7. Globální viditelnost, řešení kolizí
  8. Vyšší metody sledování paprsku
  9. Vizualizace objemových elementů
  10. Animace kloubových soustav
  11. Nelineární deformace a Metamorfóza 2D/3D
  12. Nelineární deformace a Metamorfóza 3D, Animace měkkých objektů
  13. Virtuální a "doplněná" realita