Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Do soutěže se zapojilo osm středoškolských týmů. | Autor: Jan ProkopiusPrestože mentoři z řad pedagogů Ústavu konstruování motivovali studenty k průběžnému testování vyvíjeného prototypu zařízení, některé týmy zkoušku před finální jízdou nestihly. „U některých slibných koncepcí to bohužel mělo negativní dopad na výsledky. Jednou z dovedností, kterou prostřednictvím strojLABu chceme u studentů posílit, je právě vývoj pomocí opakovaného prototypování, které průběžně ověřuje limity návrhu v reálném světě,“ vysvětlil Škaroupka.Soutěž strojLAB Challenge se uskutečnila v rámci pilotního běhu mezinárodního projektu DiSTT, kde zástupci Ústavu konstruování pracují na nových výukových postupech. „Cílem je zintenzivnění spolupráce s dalšími vzdělávacími organizacemi, v našem případě se jednalo o Fab Lab Brno, ale i spolupráce s průmyslovým partnerem. Potěšilo nás, že naši pozvánku promluvit ke studentům přijal Jiří Průša ze společnosti PRUSA RESEARCH,“ uzavřel Škaroupka. Vítězný tým Mechaanici získal vstupenky na mezinárodní setkání makerů FAB25, které se poprvé v historii koná v České republice. Cílem je zintenzivnit spolupráci se středními školami i partnery. | Autor: Jan ProkopiusDoprovodný program byl připravený i pro pedagogy. Nejprve se setkali s proděkankou FSI pro bakalářské studium Janou Hoderovou, která jim představila program Partnerská škola, a poté měli možnost podívat se do vybraných laboratoří Ústavu konstruování. Odpoledne se pedagogové připojili ke svým studentům a mohli sledovat jejich snahu uspět v soutěži.Zdroj: Fakulta strojního inženýrství