bakalářská práce

Podpora ranních mítinků výroby prostřednictvím digitálního vizualizačního software

Text práce 3.02 MB

Autor práce: Ing. Jakub Wolker

Ak. rok: 2019/2020

Vedoucí: Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D.

Oponent: Ing. Tomáš Hruška

Abstrakt:

Bakalářská práce se zabývá podporou ranních mítinků výroby za použití vizualizačních softwarů ActiveCockpit a Power BI. Analytická část se zaměřuje na současný stav reportingu výroby a na výrobní úsek MFN. Na základě analýzy byly stanoveny návrhy pro podporu reportingu výroby tak, aby bylo dosaženo uceleného a transparentního systému vizualizace a snížení času potřebného na přípravu. Na závěr jsem zhodnotil jednotlivé návrhy a vizualizační programy.

Klíčová slova:

reporting, ranní mítink výroby, ActiveCockpit, Power BI, KPI, agenda, standard, vizualizace

Termín obhajoby

20.07.2020

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaAznamka

Klasifikace

A

Průběh obhajoby

Otázky vedoucího: nejsou Otázky oponenta: odpovězeno Otázky komise: prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA: - Na straně 66 máte vizualizaci úspor, jedná se o úspory z navrhovaného řešení nebo čistě ukázku formy vizualizace v rámci návrhu? - odpovězeno Ing. Vladimír Bartošek, Ph.D.: - V prezentaci udáváte, že vizualizace není jednotná, proč tomu tak je? - odpovězeno - Jaký je potenciál v rozšíření nástroje PowerBI směrem k integraci s podnikovým informačním systémem? - odpovězeno doc. RNDr. Anna Putnová, Ph.D., MBA: - Jak se v rámci porad zkoumané společnosti zohledňují výjimečné situace? - odpovězeno

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Studijní program

Procesní management (BAK-PM)

Složení komise

prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (předseda)
doc. RNDr. Anna Putnová, Ph.D., MBA (místopředseda)
Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D. (člen)
Ing. Roman Ptáček, Ph.D. (člen)
Ing. Vladimír Bartošek, Ph.D. (člen)

Posudek vedoucího
Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D.

Bakalářská práce se zabývá návrhem digitalizace reportingu výroby a jeho využitím na ranních porad prostřednictvím vizualizačního software. Řešení je založeno na analýze stávajícího stavu reportingu ve společnosti a přípravy reportingu pro ranní porady. Pro vlastní digitalizaci a vizualizaci jsou využity nástroje ActiveCocpit a PowerBI. Návrhová část pak obsahuje kromě konkrétní realizace reportingu v uvedených nástrojích i návrh struktury reportingu pro vizualizační software a návrh standardu pro ranní porady.
Uvedený návrh je možné okamžitě využít pro podporu ranních porad.
Kritérium hodnocení Známka
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Známka navržená vedoucím: A

Posudek oponenta
Ing. Tomáš Hruška

1.    Splnění stanovených cílů
Cílem bakalářské práce bylo navržení nového vizualizačního softwaru i se základní strukturou dokumentů pro podporu ranních výrobních porad ve výrobních oblastech. Oceňuji pohled autora z praktické stránky ve více částech práce, čímž prokázal hlubší znalosti dané problematice. Práce splňuje cíle a obsahové i formální nároky závěrečné práce.
2.    Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod
Autor práce postupoval v celé práci systematicky a samostatně. První věcí bylo nejdříve poznání současného stavu, jak ranních porad v různých výrobách tak i dokumentů a medií, která jsou potřebná pro průběh porady. Na to logicky navazuje vytvořením nové struktury skrz zpětnou vazbu od výrobních oblastí, tak i analýzou možných softwarových řešení, která jsou společností schválená. Velice oceňuji samostudium a návrh nového řešení skrz vizualizaci pro potřeby IdeaM.
3.    Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry
Autor práce své výsledky představil vedení společnosti a ta na základě interpretace autora a představených možností souhlasila s využitím softwaru, formou zpracování dat i s novou strukturou dokumentů.
4.    Praktická využitelnost výsledků
Výsledky praktické části jsou již využity ve dvou výrobních oblastech a v tuto chvíli se začíná s implementací i do ostatních výrobních oblastí. Na základě výsledků autor dospěl k několika doporučením, které budou dále využity v praxi.
5.    Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň
Práce je vhodně rozdělá do přehledných kapitol a přibližuje, jak teoretický výklad k dané problematice digitalizace tak i k samotnému štíhlému podniku. V několika případech jsem narazil na nevhodně zvolený slovosled práce, každopádně ten nijak neovlivňuje celkové výsledky bakalářské práce.
6.    Práce s informačními zdroji
Autor práce plně využil dostupné zdroje, jak v digitální podobě tak i klasickou literaturu, která je vázaná k tomuto tématu.
Kritérium hodnocení Známka
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A
Otázky k obhajobě:
  1. U jakých dokumentů vidíte další využití softwaru PowerBI v rámci podpory schůzek? Jak obtížné je zajistit propojení jednotlivých vizuálů v PowerBI?

Známka navržená oponentem: A

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová