Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
bakalářská práce
Autor práce: Ing. Kristýna Cíchová
Ak. rok: 2020/2021
Vedoucí: Ing. Tomáš Říha
Oponent: Ing. Martin Všetečka, Ph.D.
Studie se zabývá návrhem os kolejí nové dvoukolejné tramvajové trati vedené ulicemi Tkalcovská, Podnásepní a Koželužská. Tramvajová trať je z jedné strany zaústěna v křižovatce Cejl-Tkalcovská, z druhé strany v křižovatce Křenová-Koželužská-Masná, přičemž je zde napojení přizpůsobeno tak, aby trať dále pokračovala ulicí Masnou a Hladíkovou k novému nádraží. Cílem bylo také prověřit, zda plánovanou trať lze umístit do uličního prostoru, který je navržen územní studií „Přestavbová zóna – Špitálka a okolí“. Součástí práce je také navržení nových zastávek s hmatovými úpravami a vypracování studie docházkových vzdáleností.
Tramvajová trať, studie tramvajové trati, geometrické parametry koleje, bezbariérová tramvajová zastávka, studie docházkových vzdáleností
Termín obhajoby
17.06.2021
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
A
Průběh obhajoby
Během své prezentace bakalářské práce s názvem "Studie nové tramvajové trati v Brně, úsek Tkalcovská - Masná" představila hodnocenou oblast, která byla předmětem návrhu os kolejí dvoukolejné trati. Dále představila postup při analýze bytových domů a spádové oblasti, vypracování studie docházkových vzdáleností pro navržené umístění zastávek. Studentka detailně popsala návrh samotného vedení tramvajové trati a další urbanistické aspekty návrhu uličního profilu. V závěru své prezentace velmi komplexně zhodnotila celou navrženou studii. Následovaly dotazy oponenta Ing. Martina Všetečky, Ph.D.: 1)Proč nejsou navrženy i další oblouky, např. pro směry mezi zastávkami Radlas - Kornerova nebo Šmeral - Životského? 2) Uvažovala jste vlečku teplárny? Její zachování a tedy navržení křížení železnice-tramvaj by minimálně z pedagogického hlediska bylo velmi zajímavé. 3) Kde na zastávce Křenová bude zastavovat tramvaj jedoucí od odsunutého nádraží směr Líšeň? 4) Podle čeho jste volila, zda podélná čára podél tramvajového tělesa bude na křižovatce plná, nebo přerušovaná? 5) Podle čeho jste volila úseky, kde jsou a kde nejsou navržena stromořadí? Řešila jste druh stromů (tedy jejich velikost)? Řešila jste hospodaření s dešťovou vodou? 6) Má navedení řidičů automobilů do levého řadicího pruhu na křižovatce Tkalcovská x Cejl a Kuželužská x křenová nějaký dopravně-inženýrský důvod? 7) Považujete počet přechodů (resp. jejich rozestupy) přes novou Tkalcovskou a Koželužskou za dostatečný? neměly by být přechody nebo místa pro přecházení i na váš přechod, nebo budou Masnou přebíhat v ose chodníku Křenové? 8) Počty bydlících v docházkové vzdálenosti jste dělala s pomocí GISu, nebo ručně jako otrok? Jakou max. docházkovou vzdálenost jste volila? Ulice Pastrnkova je mimo docházkovou vzdálenost? Dále byly položeny dotazy členů komise: V rámci odborné rozpravy byly položeny členy komise následující dotazy: Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - Počty osob na jednu zastávku byly brány za předpokladu rezidenčního bydlení? - Byly řešeny průseče prezentovaných polygonů? - Jaká je minimální šířka ostrůvku dle normy? - Podrobně popište výkres. Ing. Marie Rusinová, Ph.D. - Byly provedeny hlukové studie v dané oblasti? Studentka na všechny položené dotazy bez problému odpověděla.
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta stavební
Ústav
Ústav železničních konstrukcí a staveb
Studijní program
Městské inženýrství (B-P-C-MI (N))
Studijní obor
Městské inženýrství (MI)
Složení komise
doc. Ing. Tomáš Vymazal, Ph.D. - předseda, Ing. Eva Vítková, Ph.D. - místopředseda, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - tajemník, Ing. arch. Jan Májek, Ph.D. - člen, Ing. Marie Rusinová, Ph.D. - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - člen,
Posudek vedoucíhoIng. Tomáš Říha
Posudek oponentaIng. Martin Všetečka, Ph.D.
Známka navržená oponentem: A
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová