Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
diplomová práce
Autor práce: Ing. Gabriela Dúlovcová
Ak. rok: 2019/2020
Vedoucí: Ing. David Svída, Ph.D.
Oponent: Ing. Martin Beran
Hlavným cieľom tejto práce je analýza vplyvu dĺžky otvorenia sacieho ventilu a kompresného pomeru na výkonové a termodynamické parametre Millerovho cyklu pomocou softwaru GT-SUITE. Následne bola prevedená optimalizácia časovania sacích a výfukových ventilov s cieľom zvýšenia výkonu motora. Pre vybrané varianty bol navrhnutý vačkový hriadeľ s ohľadom na kinematické a dynamické priebehy veličín.
Millerov cyklus, predstih zážihu, termická účinnosť, zážihový motor, turbodúchadlo, časovanie ventilov, sací ventil, vačkový hriadeľ
Termín obhajoby
20.07.2020
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
A
Průběh obhajoby
Studentka seznámila zkušební komisi se svou diplomovou prací. V rámci obhajoby rovněž zodpovídala otázky oponenta. 1) Motory s Millerovým cyklem obecně pracují s vyšším kompresním poměrem. Z minulosti jsou známé pokusy nasadit do sériové produkce motor s proměnlivým kompresním poměrem (Saab), dalo by se takovéto konstrukce využít právě pro motor pracující s Millerovým cyklem pro další zvýšení efektivity motoru? Zodpovězeno. 2) Jaké jsou hlavní limity pro další zvýšení kompresního poměru v případě zadaného motoru? Zodpovězeno. 3) Na obr. 95 je zobrazena závislost průběhu dynamického zrychlení ventilu. Oproti zobrazenému ideálnímu průběhu je průběh referenčního modelu značně rozkmitán. Může studentka blíže objasnit předpokládané příčiny vzniku těchto kmitů? Má tedy předpoklad, že na reálné aplikaci nebudou? Zodpovězeno. 4) U kterých motorů a za jakých podmínek by lze využít motory s Millerovým cyklem v praxi? Zodpovězeno. 5) Jakým způsobem se Millerův cyklus může projevovat na tepelném zatížení turbodmychadla? Zodpovězeno. 6) Jak se projevuje a čím je definováno tzv. detonační spalování a jakými opatřeními je možné je omezit? Zodpovězeno. 7) Jakým způsobem a na jakém principu je detekováno tzv. detonační spalování? Zodpovězeno. 8) Čím je určena hodnota maximálního spalovacího tlaku u předmětného motoru?
Jazyk práce
slovenština
Fakulta
Fakulta strojního inženýrství
Ústav
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Studijní program
Strojní inženýrství (M2I-P)
Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrství (M-ADI)
Složení komise
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Tomáš Heger (člen) Ing. Marek Bačovský (člen) Ing. Jan Klimeš (člen)
Posudek vedoucíhoIng. David Svída, Ph.D.
Známka navržená vedoucím: A
Posudek oponentaIng. Martin Beran
Známka navržená oponentem: A
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová