Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail oboru
FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2012/2013Zaměření: Stavba letadel a provoz letadel
Program: Stroje a zařízení
Délka studia: 4 roky
Akreditace od: Akreditace do: 1.3.2016
Profil
Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.
Garant
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc.
Vypsaná témata doktorského studijního programu
Ekologie provozu civilních letadel v poslední době nabývá na důležitosti. Vzhledem k neustále se zvyšujícímu objemu provozu je snaha snížit jeho negativní působení nejen na lidské zdraví, ale i na okolní prostředí a jeho faunu a flóru.. Toto je třeba především v okolí letišť, kde se střetávají požadavky na zajištění vzrůstající kapacity provozu s požadavky na snižování zátěže životního prostředí a s požadavky územního plánování nejvíce. Cílem práce bude zmapovat všechny možné aspekty vzájemného ovlivňování leteckého provozu a okolí a návrh metodiky snižování negativních důsledků provozu letadel na životní prostředí při zachování (nebo zvýšení) provozní bezpečnosti. Důraz by měl být kladen především na oblast hluku, který bývá nejvážnějším ekologickým problémem v provozu letišť.
Školitel: Vosecký Slavomír, doc. Ing., CSc.
Primárním prostředkem globální letecké navigační infrastruktury pro podporu aplikací kritických z hlediska bezpečnosti bude Globální navigační satelitní systém, GNSS. Pokračující rozvoj technik pro dosažení požadované navigační výkonnosti určuje jeho využitelnost pro zabezpečení nový letových tratí. Výsledný navigační výkon a ostatní technické schopnostmi palubního segmentu pro navigaci a vedení letadla, proto představují jeden z hlavních vlivů efektivního využití vzdušného prostoru. Cílem práce je prohloubit v současnosti užívané metody rozšíření GNSS v civilním letectví a prozkoumat existující ke zvýšení výkonnosti služby GNSS, v souladu s požadavky příslušných navigačních aplikací, které mají být podporovány.
Školitel: Kevický Dušan, prof. Ing., CSc.
Hlavním cílem doktorského studia je nalézt optimální způsob pro stanovení postupů, hodnocení a analýz letadla – jeho konstrukce, letadlových celků a systémů při zjišťování příčin leteckých nehod v podmínkách České republiky. V rámci řešení je třeba zhodnotit současný stav, posoudit možné varianty řešení stanoveného problému a navrhnout optimální způsob, aplikovatelný při stanovování příčin leteckých nehod. Výstupem by měla být zpracovaná metodika, stanovující jednotné postupy aplikovatelné při získávání, shromažďování a objektivním vyhodnocování analyzovaných skutečností, které vedly ke vzniku letecké nehody.
Školitel: Jebáček Ivo, doc. Ing., Ph.D.
Cílem práce je vytvoření souboru minimálních nároků na kvalifikaci operátorů, obsluhujících civilní UAS, jejichž hlavním cílem je provádění pozorovacích misí. V obsahu práce je třeba respektovat tyto aspekty:- požadavky letecké legislativy, - potřeby a limity provozní bezpečnosti, - problematiky provozní způsobilosti, - minimalizace pořizovacích a provozních nákladů.
Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.