Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BCCSMEAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřen rozvoj značky a konkurenceschopnosti malých a středních firem a podnikatelských projektů, v různých fázích vývoje. Prezentuje praktické přístupy k rozvoji konkurenceschopnost a značky v kontextu business modelu. Konkurenceschopnost vychází z modifikovaného konceptu Porterových konkurenčních strategií a koncepce úspěchuschopnosti. Základní přístup k rozvoji značky vychází z identity a positioningu. Ramce rozvoje značky zahrnují zejména prvky značky, budování povědomí a asociací se značkou, včetně celkového vnímání značky.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro absolvování předmětu je rozhodující získání zápočtu a absolvování zkoušky. Konkrétní podmínky pro jednotlivé části jsou uvedeny dále.
Zápočet – hodnocení cvičení
Na cvičeních se postupně zpracovává pět úkolů, každý hodnocený až pěti body. Výstupy se odevzdávají v rámci daného cvičení, případně v definovaném. Pro udělení zápočtu je nutné získat alespoň 15 bodů. Hodnotí se primárně aktivita, práce v týmu, schopnost interpretovat a prezentovat výsledky, práce se zadanými přístupy a zdroji a forma zpracování. Zisk zápočtu je podmínkou pro připuštění ke zkoušce.
Dílčí úkoly se zpracovávají v týmech. Získané body se započítávají do celkové klasifikace a každý student / studentka si je přenáší ke zkoušce – viz podmínky hodnocení zkoušky.
Prezenční forma studia a ISP
Závěrečná zkouška a její hodnocení
Zkouška probíhá formou týmového workshopu. Zkouška se skládá z praktické zkoušky – až 60 bodů a zkoušky teoretických znalostí – až 40 bodů.
Praktická část zkoušky
Studenti jsou na zkoušce rozděleni do týmů. Praktická zkouška zahrnuje postupné zpracování čtyř úkolů, které tým prezentuje a obhajuje. V rámci zpracování, prezentace a obhajoby je třeba prokázat jak praktické dovednosti, tak schopnost pracovat se zadanými nástroji a jejich znalost. Každý úkol je hodnocen samostatně body 0 až 15 body. Tým je hodnocen jako celek.
Teoretická část zkoušky
Každý student dostane dvě teoretické otázky. Každá otázka je hodnocena 0 až 20 body. Tato část zkoušky je ústní.
Průběh zkoušky
Výsledné hodnocení je dáno součtem bodů za obě části zkoušky a bodů ze cvičení. Výsledná známky je dána ECTS stupnicí. Body získané na cvičeních student / studentka může využít pro zlepšení svého hodnocení jednotlivých úkolů. Výsledná známka je pak dána průměrem hodnocení všech úkolů.
Opravné termíny zkoušek se řídí studijním a zkušebním řádem.
Hodnocení zahrnuje bodové srážky za absence ve výuce. Účast na cvičeních a přednáškách je povinná a kontrolovaná. Každá neúčast na předepsané formě výuky je hodnoceny srážkou 2 bodů z finálního hodnocení. Maximální počet absencí je 4.
Podmínky pro studenty s ISP
Učební cíle
Studenti se seznámí s přístupy chápání strategie, konkurenceschopnosti a rozvoje značky. Naučí se aplikovat koncepci úspěchuschopnosti v podmínkách malých a středních firem. Budou schopni definovat a vyhodnotit strategické cíle rozvoje podniku na základě analýzy konkurenčního prostoru. Studenti budou umět zvolit adekvátní přístupy k rozvoji konkurenční výhody a konkurenceschopnosti malé a střední firmy. Seznámí se s principy rozvoje hodnoty, základních kompetencí, zdrojů a rozvoje značky v kontextu konkurenceschopnosti firmy. Budou umět vymezit teoretické postupy při hodnocení strategie, konkurenceschopnosti a značky firmy a naučí se jak je uplatňovat v praxi. Naučí se vnímat rozdíly mezi jednotlivými marketingově komunikačními nástroji v kontextu komunikace značky, produktu a firmy. Budou schopni rozhodovat, který přístup k rozvoji značky je vhodný vzhledem ke strategickým cílům podnikatele.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Cvičení