Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BBIDEAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřen na rozvoj studentských podnikatelských nápadů a jejich komercializace. Předmět je dále zacílen na objektivní zhodnocení těchto nápadů, jejich rozvoj, testování a uvedení na trh. Součástí předmětu je rozvoj podnikatelského týmu, sebehodnocení a seberozvoj.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Předmět navazuje na průběh předmětů Marketing a Management.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Studenti budou pracovat v týmech. Hodnocení bude založeno na vícekriteriálním posouzení jak týmového výkonu, tak osobního přínosu každého studenta pro dosažené výsledky. Hodnocení probíhá v průběhu semestru - 60 bodů a na základě finální prezentace a obhajoby 40 bodů. Finální obhajoba probíhá v rámci tzv. final evaluation days zahrnujících týmové, projektové a individuální hodnocení.
Studenti tak mají možnost získat celkem získat 100 bodů. Klíčové aktivity a oblasti hodnocení jsou: rozvoj podnikatelského nápadu/projektu, výzkum a analýzy potřebné pro rozvoj nápadu, rozvoj týmu, sebehodnocení a seberozvoj, obhajoba týmového projektu studijní skupiny, příprava na založen týmové firmy.
Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Cvičení jsou přímo propojena se cvičeními přeředmětů Marketing a Management. Studenti mohou chybět maximálně na pěti aktivitách za semestr, včetně případných aktivit probíhajících během zkouškového období. Není možné chybět na finální prezentaci a obhajobě. Za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre. Těchto pět absencí je možné nahradit dodatečným projektem a úkoly zadanými vyučujícím. Zadání těchto úkolů bude možné pouze pod dohodě s vyučujícím v průběh zápočtového týdne.ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ 5 TÝMOVÝCH CVIČENÍ/AKTIVIT znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.
Studenti s individuální studijním plánem zpracovávají a obhajují projekt zadaný vyučujícím.
Učební cíle
Studenti získají schopnost kreativně a flexibilně rozvíjet svůj podnikatelský nápad v podmínkách neustále se měnícího tržního prostředí. Dále si osvojí metody a techniky pro úspěšnou komercializaci a rozvoj dalších klíčových oblastí souvisejícími s rozvojem podnikatelského nápadu.
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Oblast podniktaelského nápadu/projektu zahrnuje
Oblast rozvoje týmu zahrnuje:
Oblast přípravy založení týmové firmy zahrnuje: