Detail předmětu

Business Idea Development

FP-BBIDEAk. rok: 2025/2026

Předmět je zaměřen na rozvoj studentských podnikatelských nápadů a jejich komercializace. Předmět je dále zacílen na objektivní zhodnocení těchto nápadů, jejich rozvoj, testování a uvedení na trh. Součástí předmětu je rozvoj podnikatelského týmu, sebehodnocení a seberozvoj. 

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Předmět navazuje na průběh předmětů Marketing a Management.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Studenti budou pracovat v týmech. Hodnocení bude založeno na vícekriteriálním posouzení jak týmového výkonu, tak osobního přínosu každého studenta pro dosažené výsledky. Hodnocení probíhá v průběhu semestru - 60 bodů a na základě finální prezentace a obhajoby 40 bodů. Finální obhajoba probíhá v rámci tzv. final evaluation days zahrnujících týmové, projektové a individuální hodnocení.

Studenti tak mají možnost získat celkem získat 100 bodů. Klíčové aktivity a oblasti hodnocení jsou: rozvoj podnikatelského nápadu/projektu, výzkum a analýzy potřebné pro rozvoj nápadu, rozvoj týmu, sebehodnocení a seberozvoj, obhajoba týmového projektu studijní skupiny, příprava na založen týmové firmy. 

Účast na týmových cvičeních a dalších aktivitách je povinná, konkrolovaná a je zahrnuta v závěrečném hodnocení. Cvičení jsou přímo propojena se cvičeními přeředmětů Marketing a Management. Studenti mohou chybět maximálně na pěti aktivitách za semestr, včetně případných aktivit probíhajících během zkouškového období. Není možné chybět na finální prezentaci a obhajobě. Za každou takovou absenci strženy dva body z finálního skóre. Těchto pět absencí je možné nahradit dodatečným projektem a úkoly zadanými vyučujícím. Zadání těchto úkolů bude možné pouze pod dohodě s vyučujícím v průběh zápočtového týdne.
ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ 5 TÝMOVÝCH CVIČENÍ/AKTIVIT znamená NEABSOLVOVÁNÍ předmětu.

Studenti s individuální studijním plánem zpracovávají a obhajují projekt zadaný vyučujícím. 

Učební cíle

Cílem předmětu je rozvoj a komercionalizace podnikatelského nápadu. Studenti budou vedeni k tomu, aby si uvědomili souvislostí mezi rozhodnutími v jednotlivých oblastech podnikatelské „agendy“, jejich vzájemných dopadech a vazbách na naplňování podnikatelského nápadu.
Studenti budou vedeni k tvořivé a flexibilní schopnosti reagovat na vývoj vnitřního a vnějšího firemního prostředí a faktorů které brání rozvoji podnikatelského nápadu.

Studenti získají schopnost kreativně a flexibilně rozvíjet svůj podnikatelský nápad v podmínkách neustále se měnícího tržního prostředí. Dále si osvojí metody a techniky pro úspěšnou komercializaci a rozvoj dalších klíčových oblastí souvisejícími s rozvojem podnikatelského nápadu.

Základní literatura

HOUGAARD, Soren. The business idea: the early stages of entrepreneurship. Springer Science & Business Media, 2006.

Doporučená literatura

LANGDON, Ken. The 100 greatest ideas for building the business of your dreams. Infinite Ideas, 2013.

Elearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-ESBD bakalářský 1 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Oblast podniktaelského nápadu/projektu zahrnuje

  • VIze, mise a cíle projektu
  • Lean Canvas
  • Minimal Viable Product
  • Nástroje výzkumu trhu a jejich použití
  • Validaci podnikatelského nápadu / projektu
  • časový rámec podnikatelského projektu projektu
  • finanční aspekty projektu
  • Plán dalšího rozvoje projektu

Oblast rozvoje týmu zahrnuje:

  • budování a rozvoj týmu

Oblast přípravy založení týmové firmy zahrnuje:

  • příprava založení týmové firmy

Elearning