Detail předmětu

Rozvoj a realizace podnikatelského nápadu 2

FP-rrpn2PAk. rok: 2024/2025

Předmět poskytuje seznámení se a praktické vyzkoušení základních postupů a metod pro praktický rozjezd podnikání formou praktických workshopů na jednotlivá témata.

Výstupem budou konkrétní zpracované podklady – marketingové, obchodní, z oblasti personalistiky, transferu znalostí a další. Při jejich tvorbě a využití se studenti naučí aplikovat základní metody a postupy. Důraz je kladen na týmovou spolupráci, aktivní zapojení studentů a interaktivní a praktickou výuku s rozsáhlým zapojením odborníku z praxe v roli lektorů a expertů podávajících zpětnou vazbu ke zpracovaným výstupům.

Výstupy studia a kompetence:

− Znalost postupů a metod marketingové a obchodní komunikace

− Schopnost vytvořit komunikační materiály

− Schopnost sestavit základní obchodní dokumentaci (obchodní podmínky, smlouvy).

− Schopnost sestavit a řídit cashflow podnikatelského projektu

− Znalost a schopnost aplikace metod analýzy konkurence a situace na trhu

− Způsoby prezentace nabízeného produktu zákazníkům

- Znalost metod komercionalizace vědy a výzkumu

Metody vyučování:

Interaktivní workshopy zaměřené na jednotlivá témata, projektová výuka, samostudium, týmová práce na projektech.

Aktivní zapojení odborníků z praxe do výuky – experti JIC a další externí spolupracovníci. Zapojení odborníků z praxe tvoří min. 50% rozsahu. Rozsah samostatné týmové práce mimo přímou výuku je min 30 hodin.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky:

Cvičení: kontrolované dílčí výstupy týmové práce vyučujícími.

 

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Prerekvizity: absolvování předmětu RRPN 1 nebo zpracování základního byznys plánu ve formě Lean CANVAS.

Korekvizity: nejsou požadovány

 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

1. Průběžné zpracování a odevzdání dílčích úkolů dle jednotlivých tematických modulů

2. Prezentace a obhajoba týmových výstupů

 

Učební cíle

Navazuje na kurz Rozvoj a realizace podnikatelského nápadu 1 a zaměřuje se primárně na realizační fázi rozjezdu podnikání. Pro úspěšné absolvování kurzu je potřeba, aby účastníci na vstupu měli dobře zpracovaný základní byznys plán minimálně ve formě Lean CANVAS.

 

Základní literatura

JOLLY, Adam a PHILPOTT, Jeremy. The handbook of European intellectual property management: developing, managing and protecting your company's intellectual property. 2nd ed. London ; Philadelphia: Kogan Page, 2009. ISBN 978-0-7494- 5591-0. (CS)
PRUSAK, Laurence a MATSON, Eric. Knowledge management and organizational learning: a reader. Oxford: Oxford University Press, 2006. ISBN 0-19-929179-9. (CS)

Doporučená literatura

ŘÍHA, David. Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností: manuál pro start úspěšného obchodníka. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1725-3. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-SRP magisterský navazující, 2. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do tématu a návaznost na předmět RRPN 1 2. Transfer znalostí, ochrana duševního vlastnictví 3. Základy obchodního práva (sestavení základních obchodních dokumentů a smluv) 4. Prodej, obchodní dovednosti a vyjednávání 5. Prezentační dovednosti 6. Základy personalistiky a networking (tvorba, rozvoj, fungování týmu, kooperačních aktivit) 7. Základy ekonomiky podniku – kalkulace nákladů, rozpočty, metody hodnocení investic a ekonomických rizik, revenue stream 8. Systémy nejen univerzitních podpor start-up a spin-off firem

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor