Detail předmětu

Interkurturelle Kompetenz I

FSI-8FGWAk. rok: 2023/2024

Garant:

Odpovědným útvarem za kvalitu výuku předmětu 3.4 Interkulturelle Kompetenz I je Juniorprofessur Interkulturelle KompetenzDr. Gala Rebane.

Osobou odpovědnou za provádění dohody o spolupráci mezi TUC a VUT na česko-německém studijním programu s dvojitým diplomem v Navazujícím magisterském studijním oboru ze dne 08.02.2021 je Univ.-Prof. Dr.-Ing. Maik Berger, Studiendekan Prüfungsausschussvorsitzender masterstudiengang Maschinenbau Technische Universität Chemnitz.

Schwerpunkt interkulturelle digitale Praktiken und transnationale Beziehungen

Inhalte:

Im Zentrum des Moduls stehen zentrale Begrifflichkeiten und Forschungen Interkultureller Kompetenz und deren praktische Anwendungsfelder z.B. in Politik, Wirtschaft, internationaler Kooperation, Gesundheit, Migration und Mobilität. Die unterschiedlichen Dimensionen des Kompetenzbegriffs werden kritisch beleuchtet, in historische und gesellschaftliche Kontexte eingeordnet und im Hinblick auf kulturelle Aspekte auch vergleichend analysiert.

 

Jazyk výuky

němčina

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Vstupní znalosti

keine

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Garant:
Odpovědným útvarem za kvalitu výuku předmětu 3.4 Interkulturelle Kompetenz I je Juniorprofessur Interkulturelle Kompetenz, Dr. Gala Rebane.
Osobou odpovědnou za provádění dohody o spolupráci mezi TUC a VUT na česko-německém studijním programu s dvojitým diplomem v Navazujícím magisterském studijním oboru ze dne 08.02.2021 je Univ.-Prof. Dr.-Ing. Maik Berger, Studiendekan Prüfungsausschussvorsitzender masterstudiengang Maschinenbau Technische Universität Chemnitz.

Zkouška:
Zkouška z modulu má následující půběh:
Samostatná vědecká práce (cca 15 stran, 4 týdny na dokončení) (číslo zkoušky: 74645).
Zkouška může probíhat v němčině nebo angličtině.

Kredity a známky:
Za modul se získávají 4 kreditní body.
Hodnocení výkonu u zkoušky a tvorba známky z modulu jsou upraveny v § 10 zkušebního řádu TU Chemnitz.


Voraussetzungen für die Vergabe von Leistungspunkten:

Die erfolgreiche Ablegung der Modulprüfung ist Voraussetzung für die Vergabe von Leistungspunkten.

Studienordnung und Prüfungsordnung 2020

Učební cíle

Die Studenten können komplexe Problemstellungen kulturell vergleichender Kompetenzforschung erkennen und sachgerecht formulieren. Sie können unterschiedliche Dimensionen des Kompetenzbegriffs ermitteln und im Zusammenhang der Anwendungsfelder, gesellschaftlicher Kontexte und Entwicklungen kritisch beurteilen.


Die Studenten können komplexe Problemstellungen kulturell vergleichender Kompetenzforschung erkennen und sachgerecht formulieren. Sie können unterschiedliche Dimensionen des Kompetenzbegriffs ermitteln und im Zusammenhang der Anwendungsfelder, gesellschaftlicher Kontexte und Entwicklungen kritisch beurteilen.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program N-VSY-P magisterský navazující, 1. ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  • Mezikulturní kompetence a jejich praktické využití, např. v politice, ekonomice, mezinárodní spolupráci, zdravotnictví, migraci a mobilitě.

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  • Modul zahrnuje celkovou studijní zátěž pro studenty v rozsahu 120 pracovních hodin.