Detail předmětu

Týmové dovednosti

CESA-STDAk. rok: 2021/2022

1. Týmové dovednosti a teambuilding – úvod do studia, potřeba spolupráce, skupina a tým
2. Osobní vztahy
3. Osobnost a role
4. Aktivní výuka formou skupinových metod
5. Teambuilding a potřeba jeho realizace při spolupráci
6. Adaptační procesy a způsoby adaptace v pracovních skupinách nebo týmech
7. Závazek a smlouva se školitelem
8. Posouzení potřeby, podávání zpětné vazby
9. Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy
10. Řešení konfliktů, synchronizace strategií
11. Obnovení důvěry, rychlé intervence
12. Podpora týmu
13. Hodnotící feedback, supervize

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Výsledky učení předmětu

Na konci tohoto předmětu student bude:
- umět sestavit řešitelský tým dle zásad a zákonitostí personálního managementu
- znát prostředky supervize pro odhalování skrytých nedostatků v týmové spolupráci
- umět odhalit skryté sociální role, které zpomalují práci týmu
- student bude schopen pomocí dostupných prostředků přispívat k revitalizaci týmů

Prerekvizity

Absolvování předmětu Kinantropologie

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou přednášek. V rámci přednášek jsou vysvětlena základní témata dané přednášky a dále jsou diskutovány konkrétní příklady. Součástí přednášky jsou prezentace konkrétních situačních modelů, ve kterých studenti řeší přístupy k aktuální problematice.

Způsob a kritéria hodnocení

Předmět je ukončen zápočtem a písemným testem.

Osnovy výuky

1. blok
Teorie: skupina, tým, týmová spolupráce, význam teambuildingu
Praxe: hry pro rozvoj komunikace, osobní vztahy a osobnostní rozvoj
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje

Teorie: skupinová dynamika, vztahy v týmu, potřeba a zpětná vazba
Praxe: hry pro rozvoj spolupráce v týmu, schopnost řešit vznikající potřeby v týmu, hry pro rozvoj spolupráce
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje

2. blok
Teorie: osobnost a role v týmu, podpora týmu, řešení konfliktů
Praxe: hry pro rozvoj spolupráce, konflikt a jeho řešení, hry pro skupinovou podporu
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje

3. Blok
Teorie: synchronizace strategie v týmu, obnovení důvěry, podpora týmu, hodnotící feedback
Praxe: hry pro rozvoj podpory v týmu
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje

Učební cíle

Klíčovou determinantou týmových dovedností je naučit studenty základům spolupráce v týmu při přípravě výzkumných projektů a skupinových šetření v laboratoři nebo při terénních výzkumech. Získané poznatky budou doplněny moderními přístupy z manažerského prostředí, které umožní studentům lépe reagovat na aktuální poptávku po znalostech týmové spolupráce. Díky implementaci aktuálních prostupů a metod lze efektivněji dosahovat vytyčených cílů řešením úkolů prostřednictvím týmové spolupráce.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky


Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

Birch, P. (2005). Koučování. Brno: CO Booksa.s
Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press.
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido.
Zahrádková, I. (2006). Teambuilding. Praha: Portál.
MARQUET, D., L. (2016). Otočte svou loď. Brno: MotivP
NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP (CS)
DYTRT, Z. et al. (2014). Kvalitativní management – leadership. Brno: MotivP (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-STC bakalářský, 2. ročník, zimní semestr, volitelný
    , 3. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor