Detail předmětu

Virtuální a rozšířená realita

FSI-GVRAk. rok: 2021/2022

Cílem předmětu je seznámit posluchače se systémy parametrického modelováním pomocí CAD systémů. Snahou je praktické využití výpočetní techniky, která vede k osvojení základních metod tvorby součástí, sestav a s implementací vytvořených modelů do virtuální reality.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Studenti získají přehled o parametrických systémech a softwarech pro práci ve virtuální realitě.

Prerekvizity

Základy konstruování

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínkou pro udělení zápočtu je 100% účast na cvičeních a vypracování projektu na předepsané téma.

Učební cíle

Praktické seznámení s CAD systémy a softwary pro práci ve virtuální realitě.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Cvičení jsou povinná. Předem odůvodněná a omluvená nepřítomnost může být nahrazena konzultacemi nebo samostatnou prací.

Základní literatura

Manuál IC.IDO Visual Decision Platform 9.1. Stuttgart, 2012.

eLearning

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program N-VSR-P magisterský navazující, 1. ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

39 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do parametrického modelování a technologie imerzní virtuální reality (IVR)
2. Vytváření základních součástí v prostředí vybraného CAD systému
3. Vytváření komplexních součástí v prostředí vybraného CAD systému
4. Vytvoření modelu v prostředí vybraného CAD systému dle reálné předlohy
5. Seznámení se s tvorbou aplikací v prostředí Unity3D
6. Tvorba aplikace podporující rozšířenou realitu v prostředí Unity3D
7. Tvorba aplikace podporující Cardboard VR v prostředí Unity3D
8. Tvorba aplikace podporující hlavové herní headsety v prostředí Unity3D
9. Seznámení se s tvorbou aplikací pomocí WebGL
10.Tvorba základních aplikací pomocí WebGL
11. Samostatná tvorba aplikace
12. Samostatná tvorba aplikace
13. Prezentace prací a zápočet

eLearning