Detail předmětu
Laboratorní projekt I - ŽP
FCH-BC_LSP1_ŽPAk. rok: 2021/2022
Trénink tvůrčích schopností formou vypracování literární nebo patentové rešerše týkající se zvolené problematiky, její rozpracování do jednotlivých fází a zásady správného fomulování vědeckých hypotéz a metod zpracování. Zásady správné prezentace.
Garant předmětu
Výsledky učení předmětu
Studenti získají znalosti týkající se přípravy, plánování a realizace vědeckých projektů
Dovednosti související s týmovou a individuální prací
Znalosti konkrétní environmentání problematiky.
Vyhodnocení a organizaci experimentálních a teoretických dat.
Schopnost jasně a výstižně prezentovat danou problematiku.
Dovednosti související s týmovou a individuální prací
Znalosti konkrétní environmentání problematiky.
Vyhodnocení a organizaci experimentálních a teoretických dat.
Schopnost jasně a výstižně prezentovat danou problematiku.
Prerekvizity
Anorganická a organická chemie.
Literatura
individuálně dle tématu (CS)
- (CS)
- (CS)
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka předmětu je realizována formou několika 2 hodinových seminářů kde se studenti dozví zadání a základní informace o zpracování projektu.
Poté vypracují projekt, buď samostatně nebo ve skupinách, mají možnost průběžných konzultací. K dispozici je i e-learningový systém LMS Moodle, online databáze a knihovna.
Na konci semestru studenti odevzdají návrh projektu a odprezentují jeho náplň.
Poté vypracují projekt, buď samostatně nebo ve skupinách, mají možnost průběžných konzultací. K dispozici je i e-learningový systém LMS Moodle, online databáze a knihovna.
Na konci semestru studenti odevzdají návrh projektu a odprezentují jeho náplň.
Způsob a kritéria hodnocení
75% hodnocení bude založeno na kvalitě zpracování zadaného projektu o rozsahu nejméně 8 normostran textu + grafy, tabulky, s ohledem na důkladnost zpracování rešerše, správnost vymezení cílů práce a pracovní hypotézy a způsobu řešení.
25% hodnoce bude založeno na kvalitě prezentace, kritérii kvality budou jasnost a stručnost prezentace.
25% hodnoce bude založeno na kvalitě prezentace, kritérii kvality budou jasnost a stručnost prezentace.
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
1 Seznámení se nabízenými tématy.
2. Metody vyhledávání v bibliografických a fulltextových databázích, patentová literatura.
3. Metodika psaní a rozvržení projektu, formace hypotéz. cílú práce a způsobu řešení.
4. Zásady prezentace dat.
5. Vypracování projektu na dané téma.
6. Prezentace výsledků, zhodnocení projektu.
2. Metody vyhledávání v bibliografických a fulltextových databázích, patentová literatura.
3. Metodika psaní a rozvržení projektu, formace hypotéz. cílú práce a způsobu řešení.
4. Zásady prezentace dat.
5. Vypracování projektu na dané téma.
6. Prezentace výsledků, zhodnocení projektu.
Cíl
Cílem je naučit studenty řešit formulovat cíle a řešení vědeckého projektu, součástí je také osvojení si zásad přípravy projektu, týmové a individuální práce, práce s vědeckou a patentovovou literaturou a zásady správného prezentování výsledků.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPCP_CHCHT bakalářský
obor BPCO_CHTOZP , 2. ročník, letní semestr, 2 kredity, povinně volitelný
- Program BKCP_CHCHT bakalářský
obor BKCO_CHTOZP , 2. ročník, letní semestr, 2 kredity, povinně volitelný
- Program BKCP_CHTOZP bakalářský, 2. ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
- Program BPCP_CHTOZP bakalářský, 2. ročník, letní semestr, 3 kredity, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
eLearning
eLearning: aktuální otevřený kurz