Detail předmětu

Základy marketingu

FIT-IZMAAk. rok: 2018/2019

Předmět si klade za cíl seznámit studenty s objasněním pojmu marketing a s ním souvisejících oblastí. Jednou z oblastí je i problematika spokojenosti zákazníka nutná pro úspěšné fungování podniku v tržním prostředí.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Jak dělat marketing.

Prerekvizity

Nejsou požadovány žádné prerekvizitní znalosti.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení předepsaného minimálního počtu bodů podle systému bodového ohodnocení.

Učební cíle

Cílem předmětu je získání základních znalostí z oblasti marketingu. Předmět zdůrazňuje úlohu zákazníka při tvorbě nabídky firemních produktů, tj. výrobků a služeb. Je veden maximální snahou zapojit aktivně studenty do výuky pomocí diskusí v přednáškách a na cvičeních.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

V prvním cvičení se studenti rozdělí do 3-5 členných týmů, ve kterých budou zpracovávat týmový projekt (TP). Tento projekt bude skupinami prezentován na 11. a 12. cvičení. Tématem týmových projektů je zpracování marketingového plánu pro zavedení nového výrobku (služby) na trh. Další podmínkou pro získání zápočtu je prezentace aktuality zaměřené na marketing, absolvování testopísemky a aktivní účast na cvičení.

Doporučená literatura

Kaňovská, L.: Základy marketingu. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 123 s., ISBN 978-80-214-3838-5 (in Czech).
KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHULLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2015. 131 s. ISBN 978-802-1438-385.
Two study materials in PDF that are available for download on this course card.
Kotler, P.: Marketing management. Praha, Management Press, 2001 (in Czech).
Vysekalová, J.: Marketing. Praha, Fortuna, 2006 (in Czech).
Boučková, J., kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck, 2003 (in Czech).
Burnett, K.: klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha, Computer Press, 2005. (in Czech)
Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum. Praha, Grada 2003. (in Czech)
Foster, T.R.V.: Jak získat a udržet zákazníky. Computer Press 2002. (in Czech)
Kaňovská, L., Tomášková, E.: DOPROVODNÉ SLUŽBY-KONKURENČNÍ VÝHODA. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 202 s., ISBN 978-80-7204-619-5. (in Czech)
Kotler, P.: Marketing od A do Z. Praha, Management Press, 2003. (in Czech)
Kotler, P., a de bes, f.t.: Inovativní marketing, Praha, Grada, 2005. (in Czech)
Pelsmacker, P.D., kol.: Marketing komunikace. Praha, Grada, 2003. (in Czech)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-BC-3 bakalářský

    obor BIT , 2. ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Seznámení s předmětem. Úvod do marketingu. Spotřebitelské chování.
  2. Analýza marketingového prostředí.
  3. Segmentace.
  4. Marketingový mix - produkt I.
  5. Marketingový mix - produkt II.
  6. Přednáška odborníka z praxe
  7. Marketingový mix - Distribuce.
  8. Marketingový mix - Cena.
  9. Přednáška odborníka z praxe.
  10. Marketingový mix - Komunikační mix I.
  11. Marketingový mix - Komunikační mix II.
  12. Aktuální trendy v marketingu.
  13. Přednáška odborníka z praxe.

Cvičení odborného základu

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Seznámení s předmětem. Úvod do marketingu. Spotřebitelské chování.
  2. Analýza marketingového prostředí.
  3. Segmentace.
  4. Marketingový mix - produkt I.
  5. Marketingový mix - produkt II.
  6. Marketingový mix - Distribuce
  7. Marketingový mix - Cena
  8. Retail stezka.
  9. Marketingový mix - Komunikační mix I.
  10. Marketingový mix - Komunikační mix II.
  11. Testopísemka. Prezentace marketingově úspěšných firem.
  12. Prezentace studentů.
  13. Prezentace studentů. Zápočet.

Projekt

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor