Detail předmětu

Entrepreneurial Project in Virtual Market

FP-BEPVEAk. rok: 2018/2019

Předmět je zaměřen na rozvoj podnikatelských schopností studentů, zejména s orientací na manažerské, marketingové, finanční a nákupní dovednosti. Důležitou roli bude hrát pochopení vazeb mezi podnikatelskými rozhodnutími v různých oblastech podnikového řízení (marketing, finance, nákup, management apod.). Ve výuce budou použity tři softwarové moduly zaměřené na bankovnictví, ERP systém a e-shop. Studenti si založí vlastní firmy a budou spolu obchodovat na virtuálním mezinárodním trhu.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou mít příležitost v "bezpečném prostředí" se seznámit s praktickými kroky při vzniku a rozvoji firmy. V prostředí virtuálního mezinárodního trhu si vyzkouší postupy, které souvisí s klíčovými aktivitami při založení a vedení firmy. Předmět jim dá příležitost k ověření si důležitosti (včasných a spolehlivých) informací pro formulaci úspěšné strategie a taktiky pro naplnění cílů firmy a k pochopení provázanosti rozhodnutí v dílčích manažerských oblastech (marketing, finance, nákup, prodej, management apod.) Prostředí virtuálního mezinárodního trhu je pro studenty vhodným nástrojem pro uvědomění si vlastních podnikatelských schopností a případných rezerv, které v této oblasti mohou mít.

Prerekvizity

Znalosti základních manažerských kategorií, schopnost týmové práce, základní znalost marketingu na úrovni vysoké školy, znalosti práce s PC.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka probíhá formou počítačové simulace, v níž studenti představují management (nově vzniklé) firmy. Prostředí simulace se vyvíjí v závislosti na rozhodnutích jednotlivých týmů / firem a studenti jsou tak postaveni před řadu úkolů, souvisejících s přípravou podnikatelského záměru a jeho realizací v průběhu předem daného časového období.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou pracovat v týmech. Hodnocení bude založeno na vícekriteriálním posouzení jak týmového výkonu, tak osobního přínosu každého studenta pro dosažené výsledky. Studenti budou mít možnost celkem získat 100 bodů za tyto klíčové aktivity - příprava marketingových materiálů - 35 bodů, příprava a prezentace firmy investorům 10 bodů (elavator pitch), příprava prezentace firmy zákazníkům 10 bodů (business pitch), příprava a realizace mezinárodní akce (veletrh firem - sales event) 20 bodů, vedení podnikatelské agendy firmy v rámci týmu 25 bodů

Osnovy výuky

1. Úvod do virtuálního mezinárodního prostředí, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu
2. Rozdělení jednotlivých činností v rámci firmy - marketing, nákup, prodej, finance atd., začátek vytváření potřebných materiálů pro podnik - definování produktového portfolia, tvorba cenové politiky - ceníky
3. Tvorba on-line marketingové propagace - FB stránky a další profily na soc. sítích, propagační video - Youtube, Webové stránky, newsletter
4. Tvorba on-line marketingové propagace FB stránky a další profily na soc. sítích, propagační video - Youtube, Webové stránky, newsletter; příprava prezentace pro investory
5. Realizace prezentace pro investory
6. Příprava prezentace pro firmy (Business Pitch)
7. Prezentace formou videokonference pro zákazníky ve Finsku - Business Pitch
8. Začátek obchodování - osvojení si práce s jednotlivými software moduly - e-banking, ERP system, e-shop
9. Obchodování a vedení související agendy - nákup, finance, prodej, marketing, příprava na hlavní událost - sales Event
10. Příprava na událost - Sales Event (veletrh firem)
11. Veletrh firem (Sales Event) osobní uzavírání jednotlivých obchodních kontraktů
12. Dokončení obchodní agendy v souvislosti s veletrhem firem
13. Závěrečná zpětná vazba a uzavření hodnocení

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty s klíčovými aktivitami souvisejícími se založením a vedením firmy. Studenti budou mít možnost si v praxi osvojit dovednosti týkající se přípravy marketingových podkladů pro komunikaci s ostatními partnery (nabízené produktové portfolio, vytvoření cenové nabídky, vytvoření propagačních materiálů - FB stránky, Instagram, letáky, promo video, webové stránky, prezentaci firmy apod.)
- Uvědomění si souvislostí mezi rozhodnutími v jednotlivých oblastech podnikatelské „agendy“, jejich vzájemných dopadech a vazbách na naplňování podnikatelské strategie.
- Uvědomění si vlastních schopností tvořivě reagovat na vývoj vnitřního a vnějšího firemního prostředí a faktorů které brání uplatnění těchto schopností

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Výuka bude kontrolována pravidelně v souladu s vypracováním jednotlivých aktivit v rámci předmětu. Kontrolovány budou následující milníky: Příprava marketingových materiálů, příprava a prezentace firmy investorům, příprava prezentace firmy zákazníkům, příprava a realizace mezinárodní akce (veletrh firem) a vedení podnikatelské agendy firmy v rámci týmu.

Základní literatura

Ernest R. Cadotte: The Management of Strategy in the Marketplace Innovative Learning Solutions, Inc., 416p,. 2015 ISBN 9780977406494 (EN)

Doporučená literatura

Zarei, E.: Small Business Marketing. DMA4U,2014. 174 p. ISBN 9781291722000

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-E bakalářský

    obor BAK-ESBD , 1. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

39 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Cvičení 1 - 4: Založení společnosti, výběr a definování produktu, stanovení ceny - vypracování ceníku, výroba tradičních propagačních materiálů (plakáty, letáky) + vypracování on-line marketingové propagace (webová prezentace, prezentace na sociálních sítích, propagační video apod.)
Cvičení 5: Příprava a vytvoření podkladů na aktivitu Business Pitch a Elevator Pitch
Cvičení 6: Business Pitch (krátká prezentace společnosti za účelem získání finančních prostředků od investorů)
Cvičení 7: Elevator Pitch (představení společnosti potenciální zákazníkům - on-line prezentace s finskými partnery)
Cvičení 8: Začátek obchodování s českými a finskými firmami (první jednání), poslání nabídek elektronickou poštou, zavedení produktů do ERP modulu
Cvičení 9: Evidence zákazníků v rámci ERP modulu, vystavení faktur na proplacení, placení závazků - Internet Banking modul, reporting
Cvičení 10 - 11: Příprava na Sales Event (Veletrh firem) a její realizace, průběžné vedení veškeré administrativy spojené s obchodováním
Cvičení 12: Průběžné vedení veškeré administrativy spojené s obchodováním a zapsání obchodních kontraktů z akce Sales Event
Cvičení 13: Ukončení obchodování, celkové zhodnocení a zpětná vazba