Detail předmětu

Angličtina pro obchodní praxi 1

FP-AOP1Ak. rok: 2016/2017

Kurz je zamýšlen jako volné rozšíření povinného kurzu Hospodářské angličtiny z prvního ročníku. Je zaměřen na upevnění jazyka v obecné rovině a charakteristické vlastnosti obchodní komunikace na úrovni B2. Poskytuje studentům příslušnou slovní zásobu a dovednosti nezbytné pro komunikaci v obchodní praxi.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

3

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět je zaměřen na další prohloubení jazykových dovedností studentů, které jsou nezbytné pro odbornou komunikaci s použitím relevantní slovní zásoby.

Prerekvizity

Velmi dobré znalosti obecného jazyka minimálně na úrovni intermediate (B1 dle Společného evropského referenčního rámce) - kurz je zaměřen především na rozvíjení slovní zásoby a komunikačních dovedností. Předpokládá, že student/ka absolvoval/a v prvním ročníku předmět Hospodářská angličtina, na který navazuje.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou praktických jazykových cvičení s důrazem na nácvik jazykových dovedností a rozvíjení slovní zásoby. Doplňuje je samostatná práce studentů.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení se skládá ze zápočtového testu a zkoušky.
Zápočet - studenti musí složit písemný zápočtový test z probraného učiva. Maximální počet bodů v testu je 40, minimální 24.
Zkouška - sestává ze dvou částí – z poslechu a části písemné. Za každou část zkoušky může student obdržet max. 30 bodů. Do zkoušky se započítávají i body získané v testu. Maximální počet bodů za zkoušku je 100.

Zápočet i zkouška jsou založeny na učivu probíraném v průběhu semestru a na základní literatuře.

Osnovy výuky

1) Lekce 1. – Opakování mluvnických časů. Předpony.
2) Lekce 1. – Strategie používané v konverzaci. Vytvoření dobrého dojmu v procesu komunikace.
3) Lekce 2. – Předpřítomné mluvnické časy. Pravidla a omezení.
4) Lekce 2. – Psaní zpráv a dokumentů. Proces vysvětlování a ověřování informací.
5) Lekce 3. – Věty vztažné. Přípony a ustálená slovní spojení.
6) Lekce 3. – Tvorba prezentací a jejich dynamika. Zevšeobecnění, srovnávání (vytváření kontrastu) a používání vyhýbavých odpovědí v konverzaci.
7) Opakování.
8) Lekce 4. – Mluvnické časy ve vyprávění. Gerundium a infinitiv.
9) Lekce 4. – Asertivní chování. Vyřizování stížností.
10) Lekce 5. - Různé způsoby vyjádření budoucnosti. Uvádění časových údajů.
11) Lekce 5. – Popis grafů. Problémy a jejich řešení.
12) Opakování.
13) Zápočtový test.

Učební cíle

Rozvíjení všech jazykových dovedností (poslech, čtení, mluvení, psaní) s důrazem na upevnění gramatiky a rozvíjení specifických struktur obchodní komunikace.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Docházka je pravidelně kontrolována. Absence může být v odůvodněných případech po dohodě s vyučujícím nahrazena.

Základní literatura

MacKenzie, Ian. English for Business Studies: A Course for Business Studies and Economics Students. 3rd ed., Cambridge University Press, 2010. (EN)

Doporučená literatura

Moore, Julie. Oxford Academic Vocabulary Practice: Upper-Intermediate B2–C1. Oxford University Press, 2013. (EN)
Strutt, Peter. Market Leader: Business Grammar and Usage. Pearson Education, 2010. (EN)
Tomalin, Barry. Key Business Skills. Collins, 2013. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-EPM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
    obor BAK-EP , 2 ročník, zimní semestr, volitelný
    obor BAK-UAD , 2 ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program BAK-KME bakalářský

    obor BAK-MME , 2 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor