Detail předmětu

Multimédia II

FSI-YM2Ak. rok: 2014/2015

Předmět je zaměřen na pokročilé zvládnutí aplikací a pracovních postupů pro tvorbu, zpracování, postprocessing a mastering multimediálního obsahu – animované 2D/3D grafiky a zvuku pro produkční použití – web, video, optické nosiče atd.

Předmět je vytvořen s podporou projektu OPVK. Projekt Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Zpracování pokročilé multimediální kompozice na základě vícekanálových animovaných vstupů. Schopnost základní práce s se zvukem v digitální podobě. Příprava authoringu jednoduché struktury obsahu pro optická média.

Prerekvizity

Znalost grafických aplikací CorelDraw, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, základní přehled digitálních datových formátů a standardů používaných v počítačové grafice.

Předmět navazuje na "YMU Multimédia II".

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce. Všechny semestrální úkoly a závěrečný úkol budou odevzdány elektronicky ve zdrojových souborech vč. konstrukční historie a výstupních souborů.
Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.

Učební cíle

Zvládnutí práce s různými typy zejména animovaného multimediálního obsahu (obraz a zvuk), jeho úprava, kombinace, kompozice a postprocessing. Authoring obsahu pro optické nosiče (CD, DVD, BluRay).

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve cvičení je kontrolovaná. Výuka ve cvičeních je povinná, kontrolu účasti provádí vyučující. Forma nahrazení výuky zameškané z vážných důvodů a ve zcela výjimečných případech je řešena individuálně s vyučujícím. Tolerují se maximálně 2 omluvené absence bez náhrady.

Základní literatura

Adobe Creative Team: Adobe Flash CS-CS5. - 2010.
Sochor, J. - Žára, J. - Beneš, B.: Algoritmy počítačové grafiky.

Doporučená literatura

Meyer, Trish: Adobe After Effects. - 2009.
Golding, Mordy: Adobe Creative Suite 2. - 2006.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2A-P magisterský navazující

    obor M-PDS , 1. ročník, letní semestr, volitelný (nepovinný)
    obor M-PDS , 2. ročník, letní semestr, volitelný (nepovinný)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

39 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod - rozdělení multimediálních aplikací, souborové formáty, standardy, typy kódovacích algoritmů, datové toky, přehled přehrávačů, ovladačů, výstupních zařízení
2. Úvod do programu Adobe SoundBooth, grafické prostředí programu, základní pojmy, vlastnosti projektu, práce se soubory
3. Adobe SoundBooth – práce se stopami, aplikace efektů a filtrů, mixování obsahu, práce s vícekanálovým obsahem, možnosti exportu
4. Úvod do programu Adobe AfterEffects, grafické prostředí programu, základní pojmy, vlastnosti projektu, práce se soubory, import a export
5. Adobe AfterEffects – časová osa, stopy, vrstvy, masky, vektorová grafika a jejich vlastnosti v čase
6. Adobe AfterEffects – přehled grafických efektů a jejich parametry a aplikace, motion tracking
7. Adobe AfterEffects – přehled audio efektů a jejich parametry a aplikace, propojení s Adobe SoundBooth/Audition, práce s textem a propojení s Adobe Photoshop
8. Adobe AfterEffects – možnosti práce s 3D daty, klíčování
9. Adobe AfterEffects – kompozice a rendering, export
10. Úvod do programu Adobe Encore, grafické prostředí programu, základní pojmy, vlastnosti projektu, práce se soubory, struktury standardů
11. Adobe Encore – příprava dat pro strukturu optických nosičů, práce s časovou osou
12. Adobe Encore - titulky, kapitoly, stopy, menu, interaktivní prvky, propojení s programem Adobe Photoshop
13. Adobe Encore - mastering, příprava souborů obrazů, export