Detail předmětu

Ateliér - seminář k diplomové práci I

FSI-YSZAk. rok: 2011/2012

Studenti zpracují rozbory na dané téma diplomového projektu, utřídí a zhodnotí podkladový materiál, určí stávající trend výrobku a jeho vývoj s výhledem 5 až 10 let, vypracují vývojovou, technickou a designérskou analýzu tématu, pracují s odbornou literaturou.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Analýza designérského zadání, vědecké třídění a zpracování doprovodné dokumentace designérského projektu, rozbor a hodnocení designu, včetně grafického zpracování a typografické úptavy.

Prerekvizity

Teorie designu, ergonomie, grafické úpravy tiskovin atd. a zejména portfolio vlastních designérských projektů. Předmět úzce souvisí s kurzem YPP Ateliér - předdiplomový projekt.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Úkolem předmětu je při diplomové práci věnovat pozornost analýze zadání, teoretickým východiskům, a naučit se zpracovávat dokumentaci, rozbor a hodnocení designu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast v ateliérové výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v ateliéru, pracovat na úkolech a vyčkat konzultace, pokud vedoucí práce nezvolí individuálně jiný postup. Student musí pedagogovi předem sdělit, kde bude v době výuky pracovat (ateliér, dílny, modelárna, event. koleje, domov, výrobce ap.) - pokud tomu tak není, jde o absenci. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou nepřijetí projektu.

Základní literatura

Johnson M.: Problem solved. - London : Phaidon, 2002.
Laurel B.: Design Research, Methods and Perspectives.Cambridge : MIT, 2003.

Doporučená literatura

Muller-Brockmann, J.: Grid systems in Graphic Design. - Niederteufen : Arthur Niggli, 1981.
Šalda J.: Od rukopisu ke knize a časopisu.
Ecco, U.: Jak napsat diplomovou práci.
Black R.: Desktop Design power. - New York : Bantam Books, 1991.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2A-P magisterský navazující

    obor M-PDS , 2. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Laboratoře a ateliéry

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Zadání seminární práce - tj. analýza tematiky zadání diplomové práce;
2. Sběr dokumentace a vyhledávání literatury 1;
3. Sběr dokumentace a vyhledávání literatury 2;
4. Vyhodnocení dokumentace (analýza);
5. Pravidla psaní odborných textů , citací apod.;
6. Vytvoření osnovy práce;
7. Pravidla typografické úpravy odborných textů;
8. Práce na dokumentaci a textech 1;
9. Práce na dokumentaci a textech 2;
10. Práce na dokumentaci a textech 3;
11. Práce na stránkové podobě práce;
12. Dokončení stránkové podoby seminární práce;
13. Odevzdání seminární práce.