Detail předmětu

Angličtina pro bakaláře- středně pokročilí 1

FEKT-KAN3Ak. rok: 2011/2012

Standardní kurs angličtiny pro středně pokročilé studenty zaměřený na obecnou i technickou angličtinu. Kurs je založen na integrovaném přístupu. Po gramatické části, která obsahuje různé komunikativní typy úkolů osvětlujících novou gramatiku, každá lekce zahrnuje úkoly pro četbu, poslech, psaní a mluvení. Během kursu dochází k velkému nárustu slovní zásoby. Cílem práce s technickými texty je výuka jazyka, nikoliv výuka odborného obsahu textu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

6

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Být schopný hovořit o tématech uvedených v učebnici gramaticky správně (s určitou chybovou tolerancí).
Být schopný užívat podle potřeby základní techniky čtení (skimming, scanning, výběr relevantních informací, detailní porozumění).
Rozumět anglicky vedené hodině a instrukcím, být schopný si dělat poznámky na základě poslechu.
V rámci písemného vyjadřování být schopný formální i neformální korespondence, poslání faxu, vypplnění formuláře, popisu osoby a místa.
Zvládnout další část odborné slovní zásoby a schopnost porozumět gramatické konstrukci složité věty i vztahům mezi větami.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Závěrečná písemná zkouška.

Osnovy výuky

1.Opakování časů, Pres. Simple a Continuous, stavová a dějová slovesa. Slovní zásoba: osobní údaje, učení se slovíček
2.Čtení: Charakteristika zemí. Fráze: seznamování a pozdravy, uvítání hosta
3.Opakování Past Simple a Pres. Perfect Simple, used to + infinitiv, otázky na podmět a předmět. Slovní zásoba: zaměstnání, práce se slovníkem.
4.Čtení: profil zaměstnání a firmy. Fráze: telefonování, sjednání a zrušení schůzky. Výslovnost: /s/, /č/. Data.
5.Druhy a třetí stupeň přídavných jmen, vztažné věty. Slovní zásoba: přídavná jména, osobní postoje a kvality. Techn. text: From dumb pipes to smart sensors
6.Čtení: Mrtvé, současné a budoucí jazyky. Fráze: vyjádření názoru, souhlas a nesouhlas, účast na diskuzi či jednání. Výslovnost: zdvořilostní tón
7.Současné a minulé trendy: Pres. Continuous a Past Simple, přídavná jsména a příslovce. Slovní zásoba: jídlo, sousloví.
8.Čtení: etická spotřeba. Fráze: rady a návrhy. Výslovnost: /š/, /č/. Techn. text: Data with a human touch

Učební cíle

Nárust slovní zásoby studentů. Prohloubení gramatických znalostí. Další rozvoj čtyř základních dovedností (mluvení, čtení, poslech a psaní). Rozšíření znalostí běžných konverzačních obratů mluvené angličtiny. Práce s technickými texty.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Taylor, Liz: International Express Intermediate.New edition. Student's Book. OUP 2002
Sada technických textů
Samostatná domácí příprava:www.feec.vutbr.cz/et

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EEKR-BK bakalářský

    obor BK-AMT , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-EST , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-MET , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-SEE , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-TLI , 1. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-AMT , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-EST , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-MET , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-SEE , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
    obor BK-TLI , 2. ročník, letní semestr, volitelný všeobecný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1.Pomocná slovesa "do, be, have", přehled časů, otázka a zápor, krátké odpovědi. Společenské obraty.
2.Vynálezy moderního světa v četbě, mluvení a poslechu. Psaní: oprava chyb.
3.Přítomný čas prostý a průběhový, stavová slovesa, trpný rod. Slovní zásoba: sport. Čísla: peníze, zlomky, desetinná čísla, telefonní čísla, data. "Computers for the Disabled": práce s textem.
4.Sport a zájmy v mluvení a poslechu. Psaní: popis osoby. "Computers for the Disabled": úkoly k textu.
5.Minulý čas prostý, průběhový a předpřítomný, trpný rod v minulém čase. Slovní zásoba: umění, hudba, literatura. Vyjádření názoru. "Waste Recycling": práce s textem.
6.Umění, hudba a literatura v četbě a mluvení. "Waste Recycling": úkoly k textu.
7.Modální slovesa. Slovní zásoba: přídavná jména popisující vlastnosti osob, tvorba slov. Žádost a nabídka. "Databases": práce s textem.
8.Chování a způsoby v různých částech světa v četbě, mluvení a poslechu. Psaní: vyplnění formuláře. "Databases": úkoly.
9.Formy budoucího času: "going to, will, present continuous". Slovní zásoba: počasí, doprava, hotel.
10.Prázdniny a turistický ruch v četbě, mluvení a poslechu. Psaní: fax.
11.Otázky se slovem "like", tvar druhého slovesa ve větě ("verb patterns"). Slovní zásoba: kolokace.
12.Jídlo a restaurace v četbě a mluvení. Psaní: popis pokoje (vztažná zájmena).
13.Semestrální test.