Detail předmětu

Počítačová vizualizace a animace

FSI-YPV-AAk. rok: 2010/2011

Předmět probírá v první polovině semestru program Macromedia Flash MX 2004, v druhé polovině program Cinema 4D. V rámci vyuky Macromedia Flash je vytvářen půlsemestrální projekt, který aktivní formou aplikuje probranou látku z každé lekce. V rámci výuky programu Maxon Cinema 4D získávají studenti základní znalosti s exportováním vytvořených 3D modelů, jejich vizualizací a animací. Výstupem je renderovaná prezentace.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Nabízen zahraničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Předmět Počítačové modelování I navazuje na předchozí předměty a prohlubuje znalosti studentů v oblasti tvorby 2D, 3D grafiky. Nově se zaměřuje na tvorbu animací. Student je schopný vytvořit vlastní interaktivní multimediální prezentaci a vizualizaci vlastního 3D návrhu.

Prerekvizity

Předmět navazuje na předměty bakalářského studia "Počítačová grafika - CorelDraw" a "Počítačové modelování - Rhinoceros 3D". Proto se předpokládá základní práce s 2D a 3D grafikou a uvedenými programy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů, pracovních úloh a testu. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu je základní ovládnutí aplikace Macromedia Flash MX 2004. Student získá znalosti potřebné pro vytváření 2D objektů, animací a seznámí se s logikou stavby Flash aplikace. Získá velmi stručnou znalost Action Scriptu a po ukončení kurzu MMF je schopen vytvořit vlastní interaktivní multimediální prezentaci. Základním zvládnutím programu Maxon Cinema 4D získá student schopnost prezentovat své 3D návrhy pomocí fotorealistických vizualizačních metod.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na přednáškách je doporučená. Účast ve cvičeních je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v počítačové laboratoři a pracovat na úkolech a vyčkat konzultace. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou neudělení zápočtu.

Základní literatura

Cinema 4D. - Praha : Computer Press, 2004.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B3A-P bakalářský

    obor B-PDS , 3. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program M2A-P magisterský navazující

    obor M-PDS , 1. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod do programu Macromedia Flash;
Jednoduchá grafika;
Instance a symboly;
Animace;
Tlačítka a ActionScript;
ActionScript;
Export;
Úvod do programu Maxon Cinema 4D, grafické prostředí programu;
Import geometrie, hierarchie objektů, scéna (kamery, světla);
Vlastnosti objektů, přiřazování materálů, tagy;
Animace, časová osa, klíčové snímky;
Nastavení renderingu, global illumination;
Výstupní formáty.