Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
NOVOTNÝ, P.; PÍŠTĚK, V.; AMBRÓZ, R.
Originální název
Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts
Anglický název
Druh
Článek recenzovaný mimo WoS a Scopus
Originální abstrakt
Emission decrease requirements (mainly of CO2) together with fuel savings force the development of modern combustion engines. The decrease of mechanical losses caused by friction losses is therefore a crucial requirement on the modern engine design. The paper presents computational and experimental methods which enable to determine portions of friction losses of different engine parts. In the case of the experimental approach, a special equipment is developed. This equipment enables to find friction losses for a whole engine speed range. The paper covers the experimental equipment development, the experiment realisation and the friction loss evaluation. The computational approach is also mentioned. The computational and experimental methods are presented on a SI engine.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
friction loss, electric dynamometer, MBS, virtual engine
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Rok RIV
2010
Vydáno
01.11.2009
Nakladatel
ČVUT v Praze
Místo
Praha
ISSN
1214-0821
Periodikum
MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars
Svazek
2009
Číslo
2
Stát
Česká republika
Strany od
1
Strany do
5
Strany počet
36
BibTex
@article{BUT46997, author="Pavel {Novotný} and Václav {Píštěk} and Richard {Ambróz}", title="Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts", journal="MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars", year="2009", volume="2009", number="2", pages="1--5", issn="1214-0821" }