Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
KUČEROVÁ, V.; ZEMAN, J.
Originální název
Cenová elasticita poptávky jako nástroj pro plánování úspěšných akčních slev
Anglický název
Price Elasticity of Demand as a Tool for Planning of Successful Promo-tional Discounts
Druh
Článek recenzovaný mimo WoS a Scopus
Originální abstrakt
The article is based on the theory of price elasticity of demand. The theory brings the possibility of practical use in promotional discounts planning. Therefore the article is trying to utilize price elasticity of demand as a tool for planning of successful promotional discounts. Due to the shopping behavior of Czech customers, the topic is very current. More than 40 presents of the whole purchases in the Czech Republic are purchased in promotional discounts.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
price elasticity of demand, promotional discounts, Czech food retail, gross margin, buying behavior
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Rok RIV
2014
Vydáno
30.12.2013
Nakladatel
AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM
Místo
Brno
ISSN
1802-8527
Periodikum
Trendy ekonomiky a managementu
Svazek
VII
Číslo
17
Stát
Česká republika
Strany od
101
Strany do
112
Strany počet
12
BibTex
@article{BUT104384, author="Vladimíra {Bayerová} and Jaroslav {Zeman}", title="Cenová elasticita poptávky jako nástroj pro plánování úspěšných akčních slev", journal="Trendy ekonomiky a managementu", year="2013", volume="VII", number="17", pages="101--112", issn="1802-8527" }