Detail publikačního výsledku

Užití programovacího jazyka Python a grafické knihovny OpenGL ve výuce

MARTINEK, J.

Originální název

Užití programovacího jazyka Python a grafické knihovny OpenGL ve výuce

Anglický název

Using of Python programming language and OpenGL graphics library in education

Druh

Stať ve sborníku v databázi WoS či Scopus

Originální abstrakt

Článek popisuje jednoduchý způsob využití grafické knihovny OpenGL prostřednictvím programovacího jazyka Python. Kombinace těchto nástrojů umožňuje snadno vytvářet názorné ukázky fyzikálních jevů. Program uvedený v článku znázorňuje pohyb tělesa po brachistochroně a byl otestován pod operačním systémem Linux.

Anglický abstrakt

This article describes simple approach to make use of OpenGL graphics library by means of Python programming language. Combination of these two tools facilitates to create demonstrative shows of physical phenomena. The programme published in the article show an animated motion of a body travelling along brachistochrone and has been tested under Linux operating system.

Klíčová slova v angličtině

Python, OpenGL, education

Autoři

MARTINEK, J.

Vydáno

13.09.2007

Kniha

50 let didaktiky fyziky v ČR

Strany od

194

Strany do

201

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT28712,
  author="Jan {Martinek}",
  title="Užití programovacího jazyka Python a grafické knihovny OpenGL ve výuce",
  booktitle="50 let didaktiky fyziky v ČR",
  year="2007",
  pages="194--201"
}