Detail publikace

Vady podepření výhybkových pražců pod srdcovkami na koridorových tratích ČR

PLÁŠEK, O. SMUTNÝ, J. VUKUŠIČ, I. SVOBODA, R. HRUZÍKOVÁ, M.

Originální název

Vady podepření výhybkových pražců pod srdcovkami na koridorových tratích ČR

Český název

Vady podepření výhybkových pražců pod srdcovkami na koridorových tratích ČR

Typ

článek ve sborníku mimo WoS a Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V současné době se ve zvýšené míře vyskytly poruchy srdcovek na modernizovaných koridorových tratích v ČR. V mnoha případech byla jako příčina identifikována změna v podepření dlouhých výhybkových pražců pod srdcovkou. Článek je zaměřen na metodiku měření a vyhodnocení zatlačení výhybkových pražců pod jedoucími vlaky. Uvedeno je také měření parametrů vibrací a jejich vyhodnocení pro jednotlivé součásti železničního svršku tj. pro srdcovku, pražce i kolejové lože. V závěru jsou uvedeny nástroje analýzy umožňující ocenit kvalitu pražcového podloží.

Český abstrakt

V současné době se ve zvýšené míře vyskytly poruchy srdcovek na modernizovaných koridorových tratích v ČR. V mnoha případech byla jako příčina identifikována změna v podepření dlouhých výhybkových pražců pod srdcovkou. Článek je zaměřen na metodiku měření a vyhodnocení zatlačení výhybkových pražců pod jedoucími vlaky. Uvedeno je také měření parametrů vibrací a jejich vyhodnocení pro jednotlivé součásti železničního svršku tj. pro srdcovku, pražce i kolejové lože. V závěru jsou uvedeny nástroje analýzy umožňující ocenit kvalitu pražcového podloží.

Klíčová slova

železniční stavby, výhybky a výhybkové konstrukce

Rok RIV

2008

Vydáno

11.03.2008

Nakladatel

Spoľočnosť PSKD

Místo

Bratislava

Strany od

13-1

Strany do

13-6

Strany počet

6

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT26078,
  author="Otto {Plášek} and Jaroslav {Smutný} and Ivan {Vukušič} and Richard {Svoboda} and Miroslava {Hruzíková}",
  title="Vady podepření výhybkových pražců pod srdcovkami na koridorových tratích ČR",
  annote="V současné době se ve zvýšené míře vyskytly poruchy srdcovek na modernizovaných koridorových tratích v ČR. V mnoha případech byla jako příčina identifikována změna v podepření dlouhých výhybkových pražců pod srdcovkou. Článek je zaměřen na metodiku měření a vyhodnocení zatlačení výhybkových pražců pod jedoucími vlaky. Uvedeno je také měření parametrů vibrací a jejich vyhodnocení pro jednotlivé součásti železničního svršku tj. pro srdcovku, pražce i kolejové lože. V závěru jsou uvedeny nástroje analýzy umožňující ocenit kvalitu pražcového podloží.",
  address="Spoľočnosť PSKD",
  booktitle="4. Fórum koľajovej dopravy",
  chapter="26078",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="Spoľočnosť PSKD",
  year="2008",
  month="march",
  pages="13-1--13-6",
  publisher="Spoľočnosť PSKD"
}