Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail aplikovaného výsledku
Svatoň Václav, Furmánek Radek, Drábek Lukáš, Schwarz Petr, Sarvaš Marek, Veselý Karel, Karafiát Martin, Moravcová Ludvika, Hadrbolec Marek, Müller Luděk, Tihelka Daniel , Matoušek Jindřich, Zahradil Jiří, Hanzlíček Zdeněk, Krčmarský David, Milata Libor, Svoboda Milan
Originální název
Modul automatizace příjmu tísňové komunikace založený na AI - verze 1
Anglický název
AI-based emergency communication automation module - version 1
Druh
Software
Abstrakt
je vybaven integračním bridge pro integraci do systému TCTV112. Systém využívá pokročilé metody umělé inteligence, konkrétně velké jazykové modely (LLM), pro efektivní rozpoznávání záměrů volajícího (intentů) a jejich třídění do příslušných kategorií. Díky této technologii dochází k automatizovanému zpracování přirozeného jazyka volajících, čímž se zvyšuje přesnost a efektivita kategorizace požadavků. Modul pro správu hlášek kombinuje předem definované hlášky s dynamicky generovanými odpověďmi vytvořenými pomocí LLM. Tato kombinace umožňuje systému adaptabilně reagovat na široké spektrum vstupů a v přirozeném, lidskému projevu podobném jazyce pokládat doplňující otázky pro upřesnění žádosti volajícího. Pro zajištění kontextové přesnosti je systém přímo integrovaný s platformou TCTV 112 a s místopisným helperem, který slouží k přesnému určení polohy volajícího v reálném čase, což umožňuje efektivní a rychlou lokalizaci v krizových situacích. AI je dále implementována i v rámci kategorizace požadavků, čímž je zajištěna konzistentní analýza a přesné zpracování každého hovoru s ohledem na specifické parametry. Dle podrobné technické specifikace vzniklo komunikační rozhraní na straně systému TCTV 112 a vyvíjeného demonstrátoru. Jejich propojením vznikl komunikační kanál umožňující oboustrannou výměnu dat mezi voicebotem a systémem TCTV 112. Toto propojení také umožňuje přímý přístup voicebota k datovým sadám a lokalizačním funkcím, jež jsou reálně využívané operátory skrze systém TCTV 112. Verze 1 demonstrátoru obsahuje základní lokalizaci místa události, využívající právě služby systému TCTV 112. Součástí propojení systémů TCTV 112 a demonstrátoru je kromě datového propojení také hlasové propojení obou technologií. To umožňuje automatické přesměrování hovoru z testovací platformy 112 přímo na vyvíjený demonstrátor, jehož úkolem je právě automatizované odbavení hovoru místo skutečného operátora. Systém využívá nové modely pro převod textu na mluvenou řeč vytvořené fine-tuningem modelu natrénovaného metodami hlubokého učení neuronových sítí z velkého řečového korpusu obsahujícího nahrávky hlasu mnoha set řečníků. Tyto korpusy byly v minulosti používány pro trénování akustických modelů pro ASR, ale je možné je použít i pro trénování multispeaker neuronového modelu, kdy jeden model dokáže generovat různé hlasové charakteristiky a simulovat tak různé mluvčí. Voicebot je integrován do systému TCTV 112 v roli operátora TCTV 112. Tísňové voláni (TiV) přidělí voicebotovi telefonní subsystém TCTV 112. Pro identifikaci tísňové události je využita táž funkcionalita jako v případě lidského operátora, data jsou předávána voicebotovi pomocí vytvořeného integračního bridge . vybraná data jsou předávána voicebotovi automaticky (push) - jedná o veškeré lokalizační údaje k TiV . vybraná data jsou získávána dle požadavků voicebota (request - response, též pull) - speciálně se jedná o podporu místopisného helperu k určení místa tísňové události Výstupem činnosti voicebota je a) úplné zpracování TiV, tj. zjištění všech informací potřebných pro zahájení řešení události. Tyto informace předá přes informační bridge do systému TCTV 112 opět jako by byly získány lidským operátorem, systém TCTV 112 pak předá k řešení takto vzniklou událost příslušným operačním střediskům složek IZS pomocí standardní datové věty NIS IZS.
Abstrakt aglicky
is equipped with an integrating bridge for integration into the TCTV112 system. The system uses advanced artificial intelligence methods, specifically large language models (LLM), to efficiently recognize caller intent and classify it into appropriate categories. This technology enables automated processing of callers' natural language, thereby increasing accuracy and efficiency of categorising requests. The message management module combines predefined messages with dynamically generated responses generated by the LLM. This combination allows the system to respond adaptively to a wide range of inputs and ask additional questions in natural, human-like language questions to clarify the caller's request.To ensure contextual accuracy, the system is directly integrated with the TCTV 112 platform and with location helper to pinpoint the caller's location in real time, which enables efficient and fast localization in crisis situations. AI is also implemented in the categorization of requests, ensuring consistent analysis and accurate processing of each call with respect to specific parameters. According to a detailed technical specification, a communication interface was developed on the TCTV 112 side of the system and the demonstrator under development. By linking them, a communication channel was created to allow two-way exchange of data between the voicebot and the TCTV 112 system. This link also allows direct access to voicebot to datasets and location functions that are actually used by operators through TCTV 112 system. Version 1 of the demonstrator includes a basic incident location using the services of the TCTV 112 system. The interconnection between TCTV 112 and the demonstrator includes, in addition todata link, there is also a voice link between the two technologies. This enables automatic call forwarding from the 112 test platform directly to the demonstrator under development, which is designed to automated call handling instead of an actual operator.The system uses new text-to-speech models created by fine-tuning a model trained with deep learning neural network methods from a large speech corpus containing voice recordings of many hundreds of speakers. These corpora have been used in the past to train acoustic models for ASR, but can also be used to train multispeaker neural model, where a single model can generate different voice characteristics to simulate different speakers.The voicebot is integrated into the TCTV 112 system in the role of a TCTV 112 operator. Emergency calls (TiV) are assigned to the voicebot by the TCTV 112 telephone subsystem.The same functionality as for a human operator is used to identify the emergency event, the data is transmitted to the voicebot using an established integration bridge selected data is transmitted to the voicebot automatically (push) - this is all the location data for the TiVselected data is retrieved according to the voicebot's request (request - response, also pull) - this is specifically the support of the location helper to determine the location of the emergency eventThe output of the voicebot isa) complete processing of TiV, i.e. finding all the information needed to start solving the event. This information is transmitted via the information bridge to the TCTV 112 system again as if it had been obtained by a human operator, the TCTV 112 system then forwards the event.
Klíčová slova
language models;TCTV 112;integration bridge;emergency communication;Receive automation module
Klíčová slova anglicky
Licenční poplatek
Doposud nevyužívaný výsledek
www
https://www.fbi.vsb.cz/050/cs/veda-a-vyzkum/projekty/detail-projektu/?projectDetailId=58593804&fromPage=/050/cs/veda-a-vyzkum/projekty/index.html
Dokumenty
Tctv112_AIvTCTV_Definice_rozhrani_1.31VK01020132-SW 1 - detail_zaznamu_286117905Registrační formulář výsledku_AIvTiV-SW-1