Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
HEROUT, A.; ZEMČÍK, P.
Originální název
Hardware Implementation of EWA
Anglický název
Druh
Stať ve sborníku mimo WoS a Scopus
Originální abstrakt
Thispaper presents a novel algorithm for rasterization of circular scene elementsprojected as ellipses, suitable for hardware acceleration of point-based scenerendering. The algorithm is based on the screen space Elliptical WeightedAverage (EWA) filter, promising high quality rendering, support for transparentobjects, screen space and texture space antialiasing, etc.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
RenderingSystems, Point-Based Graphics, Hardware Acceleration, Surfels
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Vydáno
24.09.2004
Nakladatel
Springer Verlag
Místo
Warsaw
ISBN
978-1402041785
Kniha
Computer Vision and Graphics
Strany od
593
Strany do
598
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT17370, author="Adam {Herout} and Pavel {Zemčík}", title="Hardware Implementation of EWA", booktitle="Computer Vision and Graphics", year="2004", pages="593--598", publisher="Springer Verlag", address="Warsaw", isbn="978-1402041785" }