Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
HEROUT, A.; ZEMČÍK, P.
Originální název
Animated Particle Rendering in DSP and FPGA
Anglický název
Druh
Stať ve sborníku mimo WoS a Scopus
Originální abstrakt
This paperpresents an algorithm for rendering and animation of 3D point-clouds using FPGA(Field Programmable Gate Array) chip coupled with a DSP (Digital SignalProcessor). The point-clouds are sets of graphical data (particles) in 3D spacesuitable for and perspective for potentially many purposes in modern computergraphics. The paper describes the architecture of the proposed rendering systemand a novel approach to rendering and simple animation of large of 3Dpoint-clouds (large sets of particles).
Anglický abstrakt
Klíčová slova
point clouds, rendering, animation, FPGA, hardware
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Rok RIV
2011
Vydáno
22.04.2004
Nakladatel
Slovak University of Technology in Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
80-223-1918-X
Kniha
SCCG 2004 Proceedings
Strany od
237
Strany do
242
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT16912, author="Adam {Herout} and Pavel {Zemčík}", title="Animated Particle Rendering in DSP and FPGA", booktitle="SCCG 2004 Proceedings", year="2004", pages="237--242", publisher="Slovak University of Technology in Bratislava", address="Bratislava", isbn="80-223-1918-X" }