Detail publikace
Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73
SVOBODA, A. KLUSÁČEK, L. NEČAS, R. KOLÁČEK, J. STRNAD, J. OLŠÁK, M. BOBEK, L.
Originální název
Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73
Český název
Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73
Typ
článek ve sborníku mimo WoS a Scopus
Jazyk
cs
Originální abstrakt
V příspěvku je stručně popsána metodika, realizace a dosažené výsledky unikátních experimentů, které byly provedeny na původním mostním prefabrikovaném nosníku I-73, který tvořil nosnou konstrukci mostu od roku 1979. Hlavním cílem provedených pokusů bylo kvalifikovaně zodpovědět frekventovanou otázku, která doposud nebyla řešena, a sice „Jaká je skutečná kotevní délka překorodované plně zainjektované předpínací výztuže a do jaké míry lze ve statických výpočtech uvažovat spolehlivé zakotvení takto porušené předpínací výztuže při definovaném zainjektování kabelu?“. Za účelem vědeckého zkoumání byl během demolice mostu u Pasohlávek získán původní mostní prefabrikovaný nosník I-73, jehož předpínací výztuž byla tvořena z hladkých patentovaných drátů Pz ϕ 4,5 mm. Na vybraných částech nosníku byly dle metodiky pokusu zhotoveny po délce předpínací výztuže pozorovací sondážní otvory až k předpínacím drátům, u kterých byly následně instalovány přístroje pro snímání obrazu. Následně došlo k řízenému porušení patentovaných drátů a sledování změn, ke kterým u předpínacích drátů došlo po uvolnění napětí. Vyhodnocení experimentů poté probíhalo na základě rozboru získaných obrazů před a po porušení předpínací výztuže.
Český abstrakt
V příspěvku je stručně popsána metodika, realizace a dosažené výsledky unikátních experimentů, které byly provedeny na původním mostním prefabrikovaném nosníku I-73, který tvořil nosnou konstrukci mostu od roku 1979. Hlavním cílem provedených pokusů bylo kvalifikovaně zodpovědět frekventovanou otázku, která doposud nebyla řešena, a sice „Jaká je skutečná kotevní délka překorodované plně zainjektované předpínací výztuže a do jaké míry lze ve statických výpočtech uvažovat spolehlivé zakotvení takto porušené předpínací výztuže při definovaném zainjektování kabelu?“. Za účelem vědeckého zkoumání byl během demolice mostu u Pasohlávek získán původní mostní prefabrikovaný nosník I-73, jehož předpínací výztuž byla tvořena z hladkých patentovaných drátů Pz ϕ 4,5 mm. Na vybraných částech nosníku byly dle metodiky pokusu zhotoveny po délce předpínací výztuže pozorovací sondážní otvory až k předpínacím drátům, u kterých byly následně instalovány přístroje pro snímání obrazu. Následně došlo k řízenému porušení patentovaných drátů a sledování změn, ke kterým u předpínacích drátů došlo po uvolnění napětí. Vyhodnocení experimentů poté probíhalo na základě rozboru získaných obrazů před a po porušení předpínací výztuže.
Klíčová slova
experimentální měření, kotevní délka, předpínací výztuž, předpjatý prefabrikovaný nosník I-73
Vydáno
27.11.2020
Nakladatel
Česká betonářská společnost ČSSI
Místo
Praha
ISBN
978-80-907611-3-1
Kniha
27. Betonářské dny, sborník ke konferenci
Strany od
133
Strany do
139
Strany počet
7
Dokumenty
BibTex
@inproceedings{BUT166375,
author="Adam {Svoboda} and Ladislav {Klusáček} and Radim {Nečas} and Jan {Koláček} and Jiří {Strnad} and Martin {Olšák} and Lukáš {Bobek}",
title="Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73",
annote="V příspěvku je stručně popsána metodika, realizace a dosažené výsledky unikátních experimentů, které byly provedeny na původním mostním prefabrikovaném nosníku I-73, který tvořil nosnou konstrukci mostu od roku 1979. Hlavním cílem provedených pokusů bylo kvalifikovaně zodpovědět frekventovanou otázku, která doposud nebyla řešena, a sice „Jaká je skutečná kotevní délka překorodované plně zainjektované předpínací výztuže a do jaké míry lze ve statických výpočtech uvažovat spolehlivé zakotvení takto porušené předpínací výztuže při definovaném zainjektování kabelu?“.
Za účelem vědeckého zkoumání byl během demolice mostu u Pasohlávek získán původní mostní prefabrikovaný nosník I-73, jehož předpínací výztuž byla tvořena z hladkých patentovaných drátů Pz ϕ 4,5 mm. Na vybraných částech nosníku byly dle metodiky pokusu zhotoveny po délce předpínací výztuže pozorovací sondážní otvory až k předpínacím drátům, u kterých byly následně instalovány přístroje pro snímání obrazu. Následně došlo k řízenému porušení patentovaných drátů a sledování změn, ke kterým u předpínacích drátů došlo po uvolnění napětí. Vyhodnocení experimentů poté probíhalo na základě rozboru získaných obrazů před a po porušení předpínací výztuže.
",
address="Česká betonářská společnost ČSSI",
booktitle="27. Betonářské dny, sborník ke konferenci",
chapter="166375",
howpublished="online",
institution="Česká betonářská společnost ČSSI",
year="2020",
month="november",
pages="133--139",
publisher="Česká betonářská společnost ČSSI"
}