Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
LAGER, I.; VANDENBOSCH, G.; ŠTUMPF, M.
Originální název
Electromagnetism in the Electrical Engineering Classroom: Dominant trends in teaching classical electromagnetic field theory and innovation vectors
Anglický název
Druh
Článek WoS
Originální abstrakt
This article explores some dominant trends in teaching classical electromagnetic (EM) field theory in electrical engineering (EE) undergraduate curricula. The acronym EM will be used interchangeably to designate either electromagnetic or electromagnetism. The intended significance will be evident from the context.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
Electromagnetic theory; computational electromagnetics; education.
Klíčová slova v angličtině
Autoři
Rok RIV
2021
Vydáno
18.02.2020
Nakladatel
IEEE AP Society
ISSN
1558-4143
Periodikum
IEEE ANTENNAS AND PROPAGATION MAGAZINE
Svazek
62
Číslo
2
Stát
Spojené státy americké
Strany od
14
Strany do
23
Strany počet
10
URL
https://ieeexplore.ieee.org/document/9001035
BibTex
@article{BUT163769, author="LAGER, I. and VANDENBOSCH, G. and ŠTUMPF, M.", title="Electromagnetism in the Electrical Engineering Classroom: Dominant trends in teaching classical electromagnetic field theory and innovation vectors", journal="IEEE ANTENNAS AND PROPAGATION MAGAZINE", year="2020", volume="62", number="2", pages="14--23", doi="10.1109/MAP.2020.2969257", issn="1045-9243", url="https://ieeexplore.ieee.org/document/9001035" }