Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikačního výsledku
PÍŠTĚK, V.; NOVOTNÝ, P.
Originální název
Multibody Analysis in Powertrain Development
Anglický název
Druh
Stať ve sborníku v databázi WoS či Scopus
Originální abstrakt
The paper deals with issues of the structural dynamics of the diesel engine. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible objects, using the finite element method, then converted into a multi-body system (ADAMS/Engine). The sliding bearings of the crankshaft have been modelled using a database of reaction forces in the hydrodynamic lubricating layer. Loading forces have been set based on the values of combustion pressures measured in an engine cylinder. Experimental verification of the mathematical modelling results has been performed by measuring the values on a testing engine unit, using contact-free laser measuring technology.
Anglický abstrakt
Klíčová slova
MKP, CAD, multibody systém, klikový mechanismus, řadový vznětový šestiválec
Klíčová slova v angličtině
FEM, CAD, Multibody system, cranktrain mechanism, in-line 6-cylinder CI engine
Autoři
Vydáno
12.10.2005
Nakladatel
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, ÚTŘV
Místo
Ústí nad Labem
ISBN
80-7044-688-9
Kniha
Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2005
Strany od
95
Strany počet
8
BibTex
@inproceedings{BUT15561, author="Václav {Píštěk} and Pavel {Novotný}", title="Multibody Analysis in Powertrain Development", booktitle="Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2005", year="2005", number="1", pages="8", publisher="Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, ÚTŘV", address="Ústí nad Labem", isbn="80-7044-688-9" }