Detail výsledku s přesahem do praxe

Metodika pro stanovení součinitele tření po ohlazení - asfaltové vozovky

NEKULOVÁ, P.; DAŠKOVÁ, J.; NEKULA, L.

Originální název

Metodika pro stanovení součinitele tření po ohlazení - asfaltové vozovky

Anglický název

The Methodology for the Determination of the Friction Coefficient after Polishing - Asphalt Roads

Druh

Metodiky certifikované

Abstrakt

Metodika se zabývá stanovením součinitele tření po provedení laboratorního ohlazování. Tato zkouška je popsána v ČSN EN 12697-49, norma ale neurčuje, jak správně vyhodnotit výsledky. Metodika tedy doplňuje normu o podrobnější zkušební postup a způsob vyhodnocení výsledků. Obsahuje také přepočet součinitele tření po ohlazení na součinitel podélného tření, který je běžně měřen dynamickým meřicím zařízením na vozovce, a také vztah mezi laboratorním ohlazováním a dopravním zatžením.

Abstrakt aglicky

Methodology deals with the determination of the friciton coefficient after polishing. This test is described in EN 12697-49, but the standard does not specify how to properly evaluate the results. Therefore, the detailed test procedure and evaluation of the results is described in the methodology. It also includes the conversion of the friciton coefficient after polishing and coefficient of longitudinal, that is commonly measured by dynamic measuring device on the road, and also the relationship between the laboratory polishing and traffic load.

Klíčová slova

Friciton after Polishing; Longitudinal Friciton Coefficient; Traffic Load; Wehner/Schulze

Klíčová slova anglicky

Friciton after Polishing; Longitudinal Friciton Coefficient; Traffic Load; Wehner/Schulze

Umístění

Vysoké učení technické v Brně, Ministerstvo dopravy ČR

Možnosti využití

výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů

Licenční poplatek

Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

Dokumenty