Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail výsledku s přesahem do praxe
NEKULOVÁ, P.; DAŠKOVÁ, J.; NEKULA, L.
Originální název
Metodika pro stanovení součinitele tření po ohlazení - asfaltové vozovky
Anglický název
The Methodology for the Determination of the Friction Coefficient after Polishing - Asphalt Roads
Druh
Metodiky certifikované
Abstrakt
Metodika se zabývá stanovením součinitele tření po provedení laboratorního ohlazování. Tato zkouška je popsána v ČSN EN 12697-49, norma ale neurčuje, jak správně vyhodnotit výsledky. Metodika tedy doplňuje normu o podrobnější zkušební postup a způsob vyhodnocení výsledků. Obsahuje také přepočet součinitele tření po ohlazení na součinitel podélného tření, který je běžně měřen dynamickým meřicím zařízením na vozovce, a také vztah mezi laboratorním ohlazováním a dopravním zatžením.
Abstrakt aglicky
Methodology deals with the determination of the friciton coefficient after polishing. This test is described in EN 12697-49, but the standard does not specify how to properly evaluate the results. Therefore, the detailed test procedure and evaluation of the results is described in the methodology. It also includes the conversion of the friciton coefficient after polishing and coefficient of longitudinal, that is commonly measured by dynamic measuring device on the road, and also the relationship between the laboratory polishing and traffic load.
Klíčová slova
Friciton after Polishing; Longitudinal Friciton Coefficient; Traffic Load; Wehner/Schulze
Klíčová slova anglicky
Umístění
Vysoké učení technické v Brně, Ministerstvo dopravy ČR
Možnosti využití
výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů
Licenční poplatek
Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Dokumenty
metodikaCertifikace